به گزارش ایرنا، سرهنگ هدایت الله امیری روز شنبه در نشست با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار داشت: بزرگترین هنر، هنر شهادت است که پاک ترین فرزندان این مرز و بوم به این درجه دست یافتند و برای همیشه در تاریخ ماندگار شدند.
وی ادامه داد: رزمندگان زیادی در دفاع از مرزهای آبی و هویتی خلیج فارس جان خود را نثار کرده اند و استفاده از ابزار هنر در ماندگاری این حرکت بسیار موثر است.
جانشین سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در بیان اهمیت جایگاه و پاسداشت رشادت های شهدای استان هرمزگان در هشت سال دفاع مقدس ابراز داشت: امسال کنگره 300 سردار شهید این استان در دی ماه برگزار خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز گسترش فرهنگ شهادت و ایثارگری را از نیازهای مهم جامعه و نسل امروز دانست.
رضا کمالی زرکانی ضمن اعلام آمادگی در جهت برگزاری کنگره شهدای استان هرمزگان افزود: در جشنواره بین المللی خلیج فارس هر ساله از خانواده شهدا با حضور مقامات کشوری تجلیل به عمل می آید و امسال نیز از خانواده شهید خلیل تختی نژاد، دومین شهید مدافع حرم استان تجلیل می شود.
به گزارش ایرنا، آیین نهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خلیج فارس دهم اردیبهشت با حضور سید عباس صالحی،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان بلندپایه کشوری و استانی در تالار شهید آوینی برگزار می شود.
همچین به همین مناسبت با همکاری نیروی دریایی منطقه یکم دریایی بر روی 'رزم ناو سهند' ناو جنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز درمی آید.
دهم اردیبهشت ماه به مناسبت سالروز آزادسازی جزیره هرمز از اشغال بیگانگان بوسیله امام قلی خان در دوره صفویه به نام روز ملی خلیجفارس نامگذاری شده است.
سردار امام قلی خان در این روز (21آوریل 1622میلادی) موفق شد به 117 سال تسلط پرتغالی ها بر سواحل جنوبی کشور پایان دهد.
این روز در سال 1384 به نام روز «ملی خلیج فارس» نامگذاری شد.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.