حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی روز دوشنبه در نشست مشترک با ائمه جمعه و جماعات اهل سنت آذربایجان غربی افزود: باتوجه به اهمیت انتخابات 29 اردیبهشت ماه، ائمه جمعه باید با حفظ استقلال و بی طرفی شاخص ها و معیارهای کاندیدا های اصلح را بر اساس مبانی دینی و منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای مردم تبیین و مردم با بصیرت و آگاهی افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند.
وی اظهار کرد: بصیرت سیاسی مردم باید توسط ائمه جمعه بالا رود و ائمه جمعه باید در کنار مسائل عبادی به مباحث سیاسی هم اهمیت دهند و با تحلیل و تجزیه مسائل سیاسی روز، نماز گزاران را با توطنه های استکبار جهانی و برخی حکام خودفروخته منطقه آگاه سازند.
وی اضافه کرد: ائمه جمعه اهل سنت باید برای تبیین شاخص های کاندیدای اصلح معیار ها را باتوجه به آیات قرآن و روایات مستند سازی کنند.
امام جمعه ارومیه گفت: با توجه به نام گذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال توسط رهبر معظم انقلاب،یکی از وظایف ائمه جمعه تبیین خط مشی سال جاری برای مردم و مسئولان است.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی بر حل برخی از مشکلات حج تاکید کرد و افزود: ائمه جمعه و روحانیون باید توطئه دشمنان در کم رنگ جلوه دادن حج واجب را خنثی کنند.
امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این نشست اظهار کرد: علما و روحانیون در تبلیغ مبانی دینی و ایجاد وحدت رسالت خطیری دارند و این باید مورد توجه جدی باشد.
ماموستا عبدالقادر بیضاوی گفت: ائمه جمعه و جماعات همچون سالهای گذشته مردم را به مشارکت فعال در عرصه انتخابات تشویق و کاندیداها را به دوری از تخریب دعوت کنند.
در ادامه این نشست از 2 کارمند نمونه دفاتر امام جمعه اهل سنت شهرستان ها قدردانی شد.
به گزارش ایرنا انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 29 اردیبهشت در کشور برگزار می شود.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.