زندگینامه حسن دانایی فر

خلاصه مطلب:

حسن دانایی فر، متولد سال 1341 در شوشتر است. او فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران از دانشگاه امام حسین علیه السلام بوده، و سمت های متعددی را تجربه کرده است، از جمله پس از حسن کاظمی قمی، از سال 1389 تا 1395 سفیر ایران در عراق بوده است.

توضیحات :

حسن دانایی فر سابقه حضور در جبهه در سال های دفاع مقدس را دارد، و در زمان دریادار علی شمخانی به عنوان معاون نیروی دریایی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حاضر بوده است، و نیز مدتی به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نقش آفرینی کرده است، همچنین وی در سال 1369 به عنوان رئیس دانشکده دافوس منسوب شد.

او همچنین مدتی مسئولیت معاونت اداری- مالی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام را به عهده داشته است و پیش از به عهده گرفتن مسئولیت سفارت ایران در عراق به مدت 3 سال دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق در نهاد ریاست جمهوری بوده است، و در همان دوران ریاست ستاد بازسازی عتبات عالیات را به عهده داشته است.

دانایی فر نقش موثری در تخلیه اردوگاه اشرف در عراق و اخراج مجاهدین خلق از این کشور داشت و همچنین سرپرست هیئت ایرانی در مذاکرات ایران و آمریکا در بغداد دربارهٔ مسائل امنیتی عراق در سال ۱۳۸۶ بود.