زندگینامه محمدرضا دشتی اردکانی

خلاصه مطلب:

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مجلس و رئیس سردفتران کشور است.

توضیحات :

محمدرضا دشتی اردکانی در تاریخ 16 اردیبهشت ماه سال 1343 در اردکان و در خانواده ای متدین متولد شده است. پس از طی دوران دبیرستان با توجه به علاقه به فراگیری علوم دینی و به تشویق پدرش به حوزه علمیه اردکان رفت، و از محضر اساتیدی از جمله حضرات آیات خاتمی، محمدحسینی بهجتی شفق و حجت الاسلام و المسلمین علی بهجتی بهره برد. 

وی بعد از مهاجرت به تهران به ادامه تحصیل تا سطح خارج فقه و اصول پرداخت، او در تهران در محضر حضرات آیات مقتدایی، هاشمی شاهرودی، و آملی لاریجانی حضور یافت، او علاوه بر تحصیلات حوزوی دارای تحصیلات دانشگاهی بوده و مدرک دکترای حقوق عمومی را از دانشگاه عدالت دریافت کرده است.

 
دشتی اردکانی از سال 1368 فعالیت خود را در قوه قضاییه و ستاد آزادگان نهاد ریاست جمهوری آغاز کرد، او از سال 1386 با رای سردفتران به عضویت هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران درآمد، و سپس فعالیت خود را با عنوان نایب رئیس کانون ادامه داد، و پس از یک سال به عنوان رئیس کانون منصوب شد. 
از سال 1378 تا کنون با رای اعضای ادوار هیات مدیره و حکم معاون قوه قضائیه، به عنوان رئیس کانون سردفتران و دفتریاران فعالیت می کند. او همچنین به عنوان نماینده کانون سردفتران جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه جهانی سردفتران، رئیس شورای حل اختلاف و عضو دادگاه تجدید نظر انتظامی سردفتران و دفتریاران، مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر مسئول مجله حقوقی کانون فعالیت می کند. 
 
 
اردکانی در سال 1392 با حکم معاون قوه قضاییه کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را راه اندازی و دفاتر اسناد رسمی را به عنوان پایلوت ارائه خدمات الکترونیک قضایی به مردم در کشور فعال کرد. 
وی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرده و به عنوان نماینده یزد (اردکان) به مجلس راه یافت.