زندگینامه سیداحمد آوایی

خلاصه مطلب:

سیداحمد آوایی نماینده مردم دزفول در مجلس است، که سابقه فرماندهی سپاه دزفول، معاونت پارلمانی دبیر شورای امنیت ملی، معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت، قائم مقامی بنیاد تعاون کل کشور، کارداری و مستشاری ایران در سوریه را داراست.

 

توضیحات :

سید احمد آوایی در سال 1330 در دزفول متولد شده است. 

او از اعضای گروه منصورون بوده و علیه رژیم شاه مبارزه می کرد، او 3 سال در زندان های اهواز زیر شکنجه نیروهای ساواک بود، وی همچنین از همرزمان شهید چمران در مبارزات چریکی بوده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی آوایی از موسسین سپاه پاسداران دزفول و اولین فرمانده سپاه دزفول بوده است. وی از سال 1370 تا 1375 در سوریه حضور داشت، در سال 1370 با توجه به نقش سوریه و لبنان در سیاست خارجی ایران، او به عنوان وابسته نظامی دولت از سوی وزارت امور خارجه ایران به دولت سوریه معرفی شده و به مدت 5 سال در این ماموریت باقی ماند.    

او پس از اتمام دوره دیپلماتیک خود در سوریه تا ابتدای سال 1382 به عنوان قائم مقام بنیاد تعاون کل کشور فعالیت می کرد. 
احمد آوایی به نمایندگی از مردم دزفول موفق به حضور در سه دوره مجلس شورای اسلامی شد، و نمایندگی مردم را در ادوار هفتم، هشتم و یازدهم به عهده داشت. 

از دیگر مسئولیت های او می توان به معاونت پارلمانی دبیر شورای امنیت ملی، معاونت وزارت صنعت، معدن و تجارت، قائم مقامی بنیاد تعاون کل کشور، کارداری و مستشاری ایران در سوریه اشاره کرد.