زندگینامه حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی

خلاصه مطلب:

علی خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان است، او پیش از این امام جمعه شهریار بوده و مسئولیت های دیگری از جمله نماینده امام در آذربایجان شرقی، تدریس در حوزه و دانشگاه، مدیرکلی آموزشی عقیدتی کارکنان در وزارت جهادسازندگی و  مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر کشور را نیز برعهده داشته است. 

 

توضیحات :

علی خاتمی فرزند آیت الله بیوک خاتمی در خانواده ای متدین در زنجان متولد شده است، او پس از طی دوران دبیرستان راهی حوزه علمیه قم شده و در مدرسه منتظریه (حقانی) با مدیریت شهید بهشتی و سپس شهید قدوسی به فراگیری علوم حوزوی پرداخت. او از ابتدا در اثر ارتباط با شهید بهشتی، شهید قدوسی و شهید مفتح با امام خمینی (س) و نهضت ایشان آشنا شد. 

او در راه مبارزات علیه رژیم پهلوی در سال 1354 توسط نیروهای ساواک دستگیر شد و همزمان با اوج گیری انقلاب مردم در سال 1357 همچون سایر زندانیان سیاسی آزاد شده و به انقلابیون پیوست. 

او پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم امام خمینی (س) به آذربایجان رفته و به عنوان نماینده امام به فعالیت در راستان شکل گیری جهادسازدندگی آذربایجان شرقی پرداخت. 

پس از آغاز جنگ تحمیلی مدت 4 سال عهده دار مسئولیت پشتیبانی مهندسی جنگ آذربایجان شرقی بود، و بعد از بازگشایی دانشگاه ها شروع به تدریس در دانشگاه تبریز کرد. 

او پس از رحلت امام خمینی (س) راهی تهران شد و به عنوان مدیرکل آموزشی عقیدتی کارکنان در وزارت جهادسازندگی مشغول شد، و همزمان به تدریس در دانشگاه شریف، دانشگاه علامه طباطبایی و حوزه علمیه پرداخت. 
خاتمی مدت را به عنوان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر کشور حضور داشته و بعد از رحلت حجت الاسلام و المسلمین ثمری در خرداد ماه سال 1384 به عنوان امام جمعه شهرستان شهریار منصوب شد، و همزمان به بازسازی و ارتقای سطح علمی حوزه علمیه امام صادق علیه السلام در شهریار پرداخت. 
وی در تاریخ 25 بهمن ماه سال 1390 با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان زنجان و امام جمعه زنجان منصوب شد.