زندگینامه حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد

خلاصه مطلب:

سیدعبدالنبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه شهر اهواز است، او پیش از این انتصاب سوابقی از جمله امامت جمعه شهرستان رامهرمز و خرمشهر بوده است. 

 

 

توضیحات :

سیدعبدالنبی موسوی فرد در سال 1335 در شهر جهرم استان فارس متولد شده است، او کودکی خود را در خرمشهر سپری کرده و از ابتدای دبستان تا پایان سال های دفاع مقدس را در خرمشهر سپری کرده است، سپس مدتی را در استان فارس گذرانده است و سپس برای فراگیری علوم حوزوی راهی قم شده است. 

او پس از سال ها تحصیل در قم و بهره گیری از اساتید بزرگ حوزه علمیه در سال 1384 به عنوان امام جمعه رامهرمز در استان خوزستان منصوب شده، و مدت 4 سال عهده دار این مسئولیت بوده، پس از آن به عنوان امام جمعه خرمشهر منصوب شده و مدت 10 سال را در این جایگاه خدمت کرده است. 

او به ساده زیستی و خلق و خوی جهادی مشهور است، و تصاویر او در جریان کمک به کارگران برای انتقال آب به خرمشهر و آبادان خبرساز شده و مورد تقدیر رهبر انقلاب نیز قرار گرفت. او در جریان جنگ سوریه به عنوان رزمنده در کنار نیروهای مدافع حرم نیز حضور داشت. فعالیت هایش در جریان پیاده روی اربعین نیز از دیگر اقدامات وی محسوب می شود. 

 

او در تاریخ 10 اردیبهشت ماه سال 1398 پس از استعفای آیت الله جزایری با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام حمعه شهر اهواز منصوب شد.