زندگینامه حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی

خلاصه مطلب:

سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه و امام جمعه بیرجند است، که سوابقی از جمله نمایندگی مجلس، ریاست عقیدتی و سیاسی نیروی زمینی ارتش و تدریس در حوزه را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

 

توضیحات :

سیدعلیرضا عبادی در سال 1318 در خوسف از توابع استان خراسان جنوبی در خانوادی مذهبی متولد شده است. پدرش حجت الاسلام و المسلمین سیدحیدر عبادی موسس حوزه علمیه خوسف بود که علاوه بر تبلیغ در تمام طول تحصیلش برای امرار معاش به کشاورزی می پرداخت. مادرش نیز نوه مرحوم آیت الله حاج میرزا علی خوسفی است. او برادر مرحوم آیت الله سیدمهدی عبادی است که امام جمعه مشهد مقدس و نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بوده است، برادر دیگر او نیز حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد عبادی از علمای خوسف بوده است.

او کودکی اش را در خانه و به همراه آموزش های دینی پدر سپری کرد، و برای فراگیری علوم دینی به مشهد و قم سفر کرد. از اساتید وی می توان به حضرات آیات مدرس یزدی، ابوالحسن شیرازی، بجستانی، هاشمی خراسانی، مهدوی، وحید خراسانی، مشکینی و حاج شیخ هاشم قزوینی اشاره کرد. 

از سوابق ایشان می توان به نمایندگی مردم بیرجند در دوره های پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی، امامت موقت جمعه بیرجند، مسئولیت عقیدتی و سیاسی مرکز آموزش 04 امام رضا علیه السلام، رئیس عقیدتی و سیاسی نیروی زمینی ارتش بیرجند و تدریس در حوزه علمیه اشاره کرد. 

در تاریخ 14 مرداد ماه سال 1395 ایشان با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و در 13 شهریور ماه نیز به عنوان امام جمعه بیرجند منصوب شدند.