زندگینامه عیسی کلانتری

خلاصه مطلب:

عیسی کلانتری در دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی به عنوان وزیر کشاورزی حضور داشت، و معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان محیط زیست از جمله دیگر سوابق او محسوب می شود. 

 

توضیحات :

عیسی کلانتری در شهر مرند استان آذربایجان شرقی و در سال 1331 متولد شده است. او مدرک کارشناسی زراعت، اصلاح نباتات را از دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه در سال 1354 دریافت کرده، مدرک کارشناسی ارشد فیزیولوژی زراعی از دانشگاه نبراسکا و دکترای فیزیولوژی و بیوشیمی محصولات زراعی را نیز از دانشگاه ایالتی آیوا آمریکا در سال 1360 اخذ کرده است. 

در دولت های اول و دوم مرحوم هاشمی رفسنجانی، عیسی کلانتری به عنوان وزیر کشاورزی در کابینه حضور داشت، و به دلیل اغام دو وزارتخانه کشاورزی و جهاد سازندگی کار وزارت را رها کرد. او در سال 1381 پس از تشکیل خانه کشاورز به عنوان یک تشکل سیاسی در بخش کشاورزی به عنوان دبیرکل این نهاد فعالیت خود را آغاز کرد. 

در دولت یازدهم با حکم حسن روحانی به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران منصوب شد و همچنین به عنوان مشاور معاون اول رئیس جمهور در امور آب، کشاورزی و محیط زیست و نیز دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه فعالیت می کرد.