زندگینامه حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی

خلاصه مطلب:

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شهیدی محلاتی از اعضای موسس وزارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماینده مجلس، رییس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، مشاور رئیس جمهور، نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و نیز معاون رئیس جمهور و ریئس بنیاد شهید و امور ایثارگران بود. 

 

توضیحات :

سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی در شهرستان محلات و در سال 1328 متولد شده است، او از مبارزین علیه رژیم پهلوی پیش از پیروزی انقلاب بوده و فعالیت های موثری در این زمینه انجام داده است. 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اعضای موسس وزارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که معاونت حقوقی و پارلمانی این وزارتخانه را نیز برعهده داشت. 

از دیگر سوابق اجرایی او می توان به ریاست عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، معاونت کنسولی و امور مجلس وزارت امورخارجه و مشاور رئیس جمهور اشاره کرد.

مرحوم شهیدی محلاتی نمایندگی مردم محلات را در دوره سوم مجلس شورای اسلامی برعهده داشت، و به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس حضور داشت. 

 

فهرست سایر سوابق اجرایی: 

  • ریاست موسسه اسلامی مونیخ آلمان
  • مدیرکل امور مجلس و مشاور وزیر امور خارجه
  • ریاست بازرسی ویژه ریاست جمهوری

 

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی با حکم حسن روحانی در سال 1392 به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد، و به صورت همزمان با حکم مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ایشان در بنیاد شهید و امورایثارگران فعالیت می کرد.
او در سال 1396 با حکم دوباره رئیس جمهور در سمت خود ابقا شد. سرانجام با شدت گرفتن مشکلات جسمی و بیماری در اواخر دوران خدمتش در خرداد ماه سال 1399 از سمت خود به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استعفا داد، و به عنوان نماینده ولی فقیه در این نهاد خدمت می کرد. 
ایشان سرانجام در 9 آذر ماه سال 1399 بر اثر شدت بیماری دارفانی را وداع گفت.