زندگینامه مسعود سلطانی فر

خلاصه مطلب:

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش در دولت حسن روحانی بوده و سوابق دیگری از جمله استانداری، عضویت شورای شهر، معاونت وزیر و قائم‌مقام و معاونت اداری و مالی سازمان تربیت بدنی را نیز در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

 

توضیحات :

مسعود سلطانی فر در سال 1338 در تهران متولد شده است. مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی دارد، و سابقه تدریس در دانشگاه پیام نور را داراست و از اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است. 

سلطانی فر سوابقی از جمله استانداری و معاونت رئیس جمهوری را داراست. او همچنین در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران به این مجلس راه یافت، قائم مقام و معاون اداری و مالی سازمان تربیت بدنی، عضو شورای عالی اداری، عضو شورای عالی اطلاع رسانی، استاندار گیلان، زنجان و مرکزی و نیز معاون سیاسی استانداری های همدان، فارس و هرمزگان نیز بوده است. 

پس از ریاست جمهوری حسن روحانی، سلطانی فر به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد، و موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس نشد. 

سلطانی فر در 31 شهریور ماه سال 1392 بعد از تصویب وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و با تائید حسن روحانی به مدت 3 سال به عنوان عضو غیرموظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش انتخاب شد. 

او در 10 بهمن ماه سال 1392 با استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حکم رئیس جمهور به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس آن سازمان منصوب شد. 

 

او در پی استعفای محمود گودرزی از وزارت ورزش در آبان ماه سال 1395 برای بار دوم به عنوان وزیر ورزش به مجلس معرفی شد، و با کسب رای اعتماد نمایندگان مردم به عنوان وزیر ورزش راهی کابینه شد.