زندگینامه رضا اردکانیان

خلاصه مطلب:

رضا اردکانیان در دولت دوازدهم به عنوان وزیر نیرو حضور داشت، و سابقه فعالیت در وزارت نیرو به عنوان معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی وزیر نیرو، معاون وزیر نیرو در امور آب، قائم مقام وزیر نیرو را داراست و معاونت امور عمرانی وزارت کشور نیز از دیگر سوابق اوست. 

توضیحات :

رضا اردکانیان در سال 1337 در یزد متولد شده است. مدرک کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف، کارشناسی ارشد مهندسی منابع آب و دکترای مدیریت منابع آب از دانشگاه مک مستر دریافت کرده است. او دانشیار دانشگاه صنعتی شریف است. 

او مدیر و موسس انستیتو دانشگاه سازمان ملل UNU-FLORES در زمینه مدیریت بهم پیوسته منابع زیست محیطی آب، خاک و پسماند است، از دیگر سوابق علمی اردکانیان عضویت در هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، راهنمایی رساله های کارشناسی ارشد و دکترا، استاد تمام دانشگاه فنی درسدن آلمان، دانشکده علوم محیط زیست و نیز هیئت امنای دانشگاه صنعتی شریف را می توان نام برد.

 

فهرست سایر فعالیت های علمی: 

  • استاد مدعو دانشگاه بن آلمان
  • مدیر مؤسس مجله تحقیقات منابع آب ایران 
  • عضو هیئت تحریریه ژورنال بین‌المللی برق آبی‌ها
  • هیئت امنا دانشگاه صنعت آب برق - شهید عباسپور 
  • رئیس انجمن علوم و مهندسی منابع آب ایران

 

او در سال 1364 به عنوان رئیس دفتر وزیر کشور مشغول شد و این شروع فعالیت های سیاسی او بود. از سال 1366 تا 1368 معاون امور عمرانی وزارت کشور بود، و از سال 1368 تا 1370 معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی وزیر نیرو بود. در فاصله سال های 1377 تا 1380 قائم مقام وزیر نیرو بود، و از سال 1380 تا 1384 معاون وزیر نیرو در امور آب بود. 

در مهر ماه سال 1396 رضا اردکانیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیروی حسن روحانی در دولت دوازدهم به مجلس معرفی شد و توانست با جلب اعتماد نمایندگان به عنوان وزیر نیرو فعالیت کند.