زندگینامه علی اصغر مونسان

خلاصه مطلب:

علی اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، او سابقه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیرعاملی سازمان مهندسی عمران شهر تهران را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. 

 

توضیحات :

علی اصغر مونسان در 1349 در تهران متولد شده است. او فارغ التحصیل رشته مهنسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف است، و مقطع کارشناسی ارشد را در گرایش مدیریت ساخت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر سپری کرده است و همچنین مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از سازمان مدیریت صنعتی را داراست. او همچنین دکترای مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف دریافت کرده است. 

او دوره  مهندسی زلزله را گذرانده و دارای گواهینامه دوره بتون های «SCC» و دوره مدیریت استراتژیک پروژه و مدیریت پروژه «PMBOK» است. 

او از سال 1372 فعالیت های خود را با کار در اسکله شهید رجایی آغاز کرده است، مدتی را در بنیاد مستضعفان و نیز در پارس جنوبی فعال بوده و در دوره شهرداری محمدباقر قالیباف به عنوان مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران منصوب شد. پس از مدتی نیز مسئولیت معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران را برعهده گرفت و پس از آن به کیش رفت و مدیرعامل منطقه آزاد کیش شد. 

مونسان در سال 1391 به عنوان مدیر نمونه شهرداری تهران برگزیده شد، وی همچنین با حکم مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش در دولت یازدهم به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس منصوب شد. 

از دیگر فعالیت های او می توان به عضویت هیئت مدیره و معاونت اجرایی شرکت هریس (ستاد اجرایی فرمان امام ره)، معاونت اجرایی شرکت مانا (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) عضویت هیات مدیره و معاون اجرایی شرکت دی ( بنیاد مستضعفان) اشاره کرد.

 

در مرداد ماه سال 1398 علی اصغر مونسان با حکم حسن روحانی به عنوان سرپرست وزارت تازه تاسیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب شد، او آخرین رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیش از انحلال آن بود.