زندگینامه انوشیروان محسنی بندپی

خلاصه مطلب:

انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی بوده، و سوابق دیگری از جمله سرپرست سازمان تامین اجتماعی، استاندار تهران، رئیس سازمان بهزیستی ایران، مدیر عامل بیمه سلامت کشور و نمایندگی مجلس نیز در کارنامه او دیده می شود. 

 

توضیحات :

انوشیروان محسنی بندپی متولد سال 1335 در شهرستان نوشهر استان مازندران است، او تحصیلاتش را در رشته مهندسی بهداشت محیط ادامه داده است، مدرک تحصیلی PHD از دانشگاه نیوکاسل انگلستان دریافت کرده است. او از اعضای هیات علمی و استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی است. 

بندپی سابقه عضویت در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت در ادوار ششم، هفتم و هشتم را داراست،  در سال های 1393 و 1394 مدیرعامل بیمه سلامت کشور بوده و در فروردین ماه سال 1394 با حکم علی ربیعی به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی منصوب شد.

محسنی بندپی در 19 مرداد ماه سال 1397 در دوره دوم ریاست جمهوری حسن روحانی، پس از آن که علی ربیعی موفق به کسب رای اعتماد مجدد نمایندگان مجلس پس از استیضاحش نشد، به عنوان سرپرست وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی منصوب شد، او در آبان ماه همان سال از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان سرپرست سازمان تامین اجتماعی برگزیده شد.  در آذرماه سال 1397 نیز توانست با کسب رای اعتماد هیئت وزیران به عنوان استاندار استان تهران فعالیت خود را آغاز کند.