زندگینامه محمدحسن طریقت منفرد

خلاصه مطلب:

محمدحسن طریقت منفرد در دولت دهم مدت 6 ماه به عنوان وزیر بهداشت فعالیت می کرد، او پیش از این سوابق دیگری از جمله عضویت در هیئت مدیره و معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی را نیز در پیشینه خود داشته است. 

 

 

 

توضیحات :

محمدحسن طریقت منفرد در تهران و در سال 1325 متولد شده است، او متخصص چشم پزشکی است، و مدرک دکترای پزشکی عمومی دارد و بورد تخصصی جراحی چشم را از کشور آلمان دریافت کرده است. وی از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، و نیز هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی سمنان بوده است. 

او در دولت دهم، پس از آن دکتر مرضیه دستجردی از سمت محمود احمدی نژاد عزل شد، به عنوان سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب شد، و توانست در تاریخ 27 اسفند سال 1391 از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرد و به عنوان وزیر مشغول فعالیت شود. 

او پیش از وزارت به عنوان عضو هیئت مدیره و معاون درمان سازمان تامین اجتماعی مشغول فعالیت بوده است، از دیگر سوابق او می توان به معاونت سیاست گذاری و برنامه ریزی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، مدیر دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، مسئول بیمه و درمان کمیته امداد امام خمینی (س)، مسئول بهداشت و درمان وزارت نفت و نیز رئیس بیمارستان امام حسین علیه السلام تهران بوده است. 

محمدحسن طریقت منفرد بر اثر سقوط از ارتفاع دچار حادثه شد، و پس از مدتی بستری در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران سرانجام در روز هشتم مهر ماه سال 1400 دار فانی را وداع گفت.