زندگینامه محمد عباسی

خلاصه مطلب:

محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان در دولت دهم بوده است، و سابقه حضور در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم را نیز در کارنامه خود دارد. 

 

توضیحات :

محمد عباسی در گرگان و در سال 1337 متولد شد. او مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه آزاد، دکترای مدیریت آموزش عالی از واحد علوم و تحقیقات و نیز دکترای مدیریت استراتژیک دارد. 

عباسی از نمایندگان مردم در ادوار مجلس شورای اسلامی بوده و در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی به عنوان نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه حضور داشته است. 

او در آمریکای لاتین مشاور محمود احمدی نژاد بوده است، و در دولت نهم به عنوان وزیر تعاون حضور داشت. او نخستین وزیر ورزش و جوانان در ایران است که در تاریخ 4 تیر ماه سال 1390 با حفظ سمت وزارت تعاون به عنوان سرپرست وزارت ورزش و امور جوانان انتخاب شد، و در 12 مرداد همان سال به عنوان وزیر توانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را به دست آورد. 

عباسی عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی مدیریت و برنامه ریزی و نیز معاون برنامه ریزی استانداری، همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مازندران است. او از تاریخ 7 مهر ماه سال 1393 با حکم رهبر انقلاب، آیت الله خامنه ای به عنوان عضو هیات امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی فعالیت می کند. 

وی در تیر ماه سال 1399 به عنوان یکی از گزینه های ریاست دیوان محاسبات کشور توسط بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه معرفی شد. 

در زمان تصدی وزارت ورزش توسط محمد عباسی، عرصه ورزش ایران رویدادهای مهمی را پشت سر گذاشت و از او به عنوان موفق ترین وزیر ورزش در جمهوری اسلامی یاد می شود. از جمله اقدامات او می توان به تدوین برنامه جامع ورزش و جوانان یاد کرد. 

حضور قدرتمند کاروان ورزشی ایران در المپیک و پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن که با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا،۵ نقره و ۳ برنز) با اندازه مدال‌های سه دوره المپیک در سیدنی، آتن و چین ردیف ورزشی ایران را از رتبه ۵۱ جهانی به ردیف ۱۷ رساند و در پارا المپیک با کسب ۲۴ مدال (۱۰ طلا، ۷ نقره و ۷ برنز) ردیف یازده جهانی در دوران وزارت او واقع شد. 

 علاوه بر آن قهرمانی جهان کشتی‌گیران و پیروزی قاطع آنان بر روسیه و آمریکا، مقام نایب قهرمانی وزنه‌برداری، کاراته، تکواندوی ایران و راهیابی تیم ملی والیبال ایران برای اولین بار به جام جهانی و تیم ملی فوتبال به عنوان سرگروه به جام جهانی نتایج تاریخی ورزش ایران در این زمان است. با کسب مقام ششم توسط یک بانوی ایرانی در المپیک حضور بانوان ایرانی با حفظ حجاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت.

محمد عباسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 ثبت نام کرد و پیش از اعلام کاندیداهای مورد تائید شورای نگهبان به نفع سیدابراهیم رئیسی از حضور در انتخابات انصراف داد.

 

دیگر سوابق اجرایی:

  • عضو هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه
  • عضو ناظر مجلس در کمیته تنظیم ارز
  • معاون برنامه ریزی و اداری مالی استانداری
  • رییس آموزش و پرورش
  • مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های مازندران و گلستان
  • معاون اداره کل آموزش و پرورش
  • رییس دفتر نظارت بازرسی شورای نگهبان مازندران
  • عضو هیات مدیره چند شرکت دولتی
  • عضو هیات منصفه مطبوعات
  • صاحب امتیاز و مدیر مسئول هفته نامه شمال