زندگینامه حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان

متولد:
1344-01-28
خلاصه مطلب:

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان از سخنرانان است که سابقه معاونت فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه ها و مسئولیت نهاد رهبری در دانشگاه هنر را نیز در پیشینه خود دارد.

توضیحات :

علیرضا پناهیان در 28 فروردین ماه سال 1344 در تهران متولد شده است، پدرش از روحانیون و مبلغین تهران بوده است. 

او از سال 1356 و در سال اول راهنمایی در کنار دروس مدرسه به تحصیلات حوزوی نیز پرداخته است، و از سال 1362 در حوزه علمیه قم تحصیلات حوزوی را پی گرفته است، پس از پایان دروس سطح حوزه به مدت 12 سال در درس خارج حضرات آیات وحید خراسان، جوادی آملی، سید محمدکاظم حائری، و مقام معظم رهبری حاضر شده است.

او از آغاز دوران دبیرستان در کنار تحصیلات حوزوی، تدریس کتب شهید مطهری را در محیط های مختلف دانش آموزی، دانشجویی و حوزوی انجام داده است. 

در دفتر همکاری حوزه و دانشگاه در رشته روان شناسی تحصیل کرده، و در حال حاضر عضو هیئت علمی مرکز تخصصی تبلیغ بوده و در زمینه تدریس و طراحی سرفصل ها و تدوین کتاب های آموزشی نیز به همکاری با این مرکز می پردازد.

او علاوه بر انجام فعالیت های تبلیغی، به امور اجرایی و مدیریتی در عرصه های فرهنگی نیز اشتغال داشته است، از جمله سوابق او می توان به معاونت فرهنگی لشگر 27 محمد رسول الله (صل الله علیه و آله) در دوران دفاع مقدس، معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها و مرکز جهانی علوم اسلامی اشاره کرد.

ایشان بیش از ده سال سابقه تدریس در دانشگاه هنر را دارد، و همچنین مسئولیت نهاد این دانشگاه نیز برعهده او بوده است، و بعد از آن هم زمان با مسئولیت مشاوره ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و انجام امور تبلیغی به تدریس در حوزه و دانشگاه و نیز پژوهش در علوم دینی مشغول بوده است.

در حال حاضر او بیشتر در حوزه به فعالیت می پردازد و مدرسه علمیه دارالحکمه تهران را در سال 1392 تاسیس کرده و به اداره آن مشغول است.