زندگینامه علی اصغر عنابستانی

خلاصه مطلب:

علی اصغر عنابستانی از نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است که پیش از این فرماندار شهرستان سبزوار و استاندار استان چهارمحال و بختیاری نیز بوده است.

توضیحات :

در سال 1350 در روستای عنابستان از توابع شهرستان سبزوار علی اصغر عنابستانی متولد شد. وی از سال 1368 همزمان با پایان جنگ تحمیلی، وارد نهضت سوادآموزی شد و منصب های مختلفی همچون آموزشیاری، ریاست نهضت سوادآموزی کلات، تبلیغات امور شهرستان ها و مدیریت آموزش مداوم استان را تجربه کرد. پس از آن استعفا داد و با توجه به تحصیلاتش در رشته حقوق به وکالت روی آورد.

مدتی را به عنوان معاون موسسه جوانان آستان قدس رضوی مشغول بود و پس از آن معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان نظام پرستاری کشور شد، مدتی را نیز مدیر مراکز فرهنگی شهرداری مشهد بود.

عنابستانی در انتخابات نهم ریاست جمهوری مسئول ستاد مردمی انتخابات دکتر احمدی نژاد در استان خراسان رضوی بود؛ و پس از آن به عنوان مدیرکل امور اجتماعی استانداری به فعالیت مشغول بود و پس از مدتی معاون استاندار و سپس اولین فرماندار بومی سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد شد.

پس از آن در سال 1388 در دوران انتخابات ریاست جمهوری از سمت خود استعفا داد و مجدد مسئول ستاد مردمی انتخابات محمود احمدی نژاد در استان خراسان رضوی شد. پس از آن مشاور استاندار در امور عمومی و معاون اجتماعی دستیار ارشد رئیس جمهور شد. 

او در سال 1389 استاندار استان چهارمحال و بختیاری شد، و پس از آن مشاور و جانشین شهردار مشهد بود.

در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری قائم مقام امور استان های آیت الله رئیسی بود. سپس رئیس هیات مدیره شرکت شهاب خودرو شد، و همزمان در رشته دکترای تخصصی حقوق به ادامه تحصیل پرداخت، او به عنوان مدیر حقوقی بنیاد مستضعفان نیز مشغول به خدمت بوده است. 

علی اصغر عنابستانی در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرد و به عنوان نماینده حوزه انتخابیه سبزوار در غرب خراسان رضوی انتخاب شد.