جواد موگویی مستندساز نوشت: کاش بجای انتشار این اخبار مخدوش، عوامل شبکه موساد در ترور ۶ دانشمند هسته‌ای در ۱۴سال اخیر دستگیر می‌شدند. یکی از کارکردهای جریان نفوذ، نشان دادن کارآمدی سیستم و اشراف اطلاعاتی مجعول برای پایین آوردن سطح هوشیاری است.

به گزارش جماران؛ جواد موگویی، مستندساز، نوشت: «خبرگزاری‌های تسنیم، مشرق، مهر و... خبری یکسان منتشر کردند مبنی بر اینکه: «کاراکتر افشین [امین زندگانی] در سریال خانه‌امن براساس شخصیت واقعی شهید «سید علی حسینی» از شهدای وزارت اطلاعات طراحی شده است. این شهید طی مأموریتی پیچیده به تل‌آویو رفته و به سرویس امنیتی صهیونیست‌ها نفوذ می‌کند، اما بعد از مدتی شناسایی شده و توسط عوامل موساد به شهادت رسیده و سر از بدنش جدا می‌شود. پیکر این شهید، مدت‌ها بعد طی یک عملیات مبادله به کشور بازگردانده شد.»

این خبر بسرعت دست به‌دست شد اما یک جستجوی ساده اینترنتی نشان می‌دهد که شهید حسینی پرسنل وزارت اطلاعات، در سال ۹۲ نه در اسراییل بلکه در زندانی در امارات شهید شد.

خبر بازداشت حسینی به همراه دو تن دیگر در عملیات دستگیری عباس یزدان‌پناه (در ماجرای پرونده کرسنت) در ۲۰دی‌ماه ۹۲ در امارات در بسیاری از رسانه‌های دنیا منتشر شد. حتی ایران کاردار سفارت امارات را نیز احضار کرد.

تا اینکه مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه در ۲۷دی ۹۲ گفت: «وزارت امور خارجه موضوع جان باختن مرحوم سیدعلی حسینی شهروند ایرانی را که در بازداشت ماموران امنیتی امارات جان خود را از دست داده است، بصورت جدی در دست پیگیری دارد»

با توضیحات فوق، واقعا این افسانه‌سرایی‌ها با چه اهدافی صورت می‌گیرد؟

درست مثل فیلم سینمایی روباه در سال ۹۳ که نشان دادند برادر نتانیاهو را در ایران دستگیر کردند!

کاش بجای انتشار این اخبار مخدوش، عوامل شبکه موساد در ترور ۶ دانشمند هسته‌ای در ۱۴سال اخیر دستگیر می‌شدند.

 پی‌نوشت: یکی از کارکردهای جریان نفوذ، نشان دادن کارآمدی سیستم و اشراف اطلاعاتی مجعول برای پایین آوردن سطح هوشیاری است.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.