گزارش جی پلاس

پولادمردان دوباره در مسیر توکیو؛ جنگ کیانوش و سهراب در 96 کیلوگرم

12 وزنه بردار از نهم آبان به اردوی تیم ملی می آیند و برخی آن‌ها برای حضور در مسابقات آسیایی تاشکند ازبکستان و برخی برای کسب سهمیه المپیک تلاش خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، اردوی تیم ملی وزنه برداری در حالی بعد از 9 ماه وقفه به دلیل شیوع کرونا آغاز می‌شود که وزنه برداران برای حضور در رقابت‌های آسیایی ازبکستان که گزینشی المپیک توکیو نیز است، آماده می‌شوند. محمد حسین برخواه 12 وزنه بردار ( حافظ قشقایی (۶۱ کیلوگرم)، حسین سلطانی (۸۱ کیلوگرم)، محمد زارعی، علی میری، صالح چراغی (۸۹ کیلوگرم)، کیانوش رستمی، سهراب مرادی (۹۶ کیلوگرم)، رسول معتمدی، سیدایوب موسوی (۱۰۲ کیلوگرم)، علی هاشمی، کیا قدمی (۱۰۹ کیلوگرم) و علی داودی (به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم) را به اردوی تیم ملی دعوت کرده و قرار هست از نهم آبان ماه در کمپ تیم‌های ملی در استادیوم آزادی تمرینات خود را از سر بگیرند. این اردو با توجه به در پیش بودن مسابقات ازبکستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و رقابت در برخی اوزان جالب توجه است.

قشقایی و آزمونی دوباره در 61 کیلوگرم

حافظ قشقایی ملی پوش توانمند دسته 61 کیلوگرم که در رقابت‌های جهانی 2019 تایلند با کسب مدال نقره موفق شد بعد از گذشت 4 دهه وزنه برداری ایران را در دسته سبک وزن به مدال برساند، این بار باید منتظر عملکرد او در مسابقات آسیایی باشیم تا ببینیم آیا او درخشش را تکرار می‌کند یانه.

نبرد زارعی، چراغی و میری در 89 کیلوگرم

علی میری، محمد زارعی و صالح چراغی سه ملی پوش دسته 89 کیلو هستند که محمدرضا برخواه برای حضور در مسابقات آسیایی تایلند آن‌ها را به اردو فراخوانده است. علی رغم اینکه هیچ کدام از این سه وزنه بردار شانس کسب سهمیه المپیک توکیو را ندارند اما علی میری شرایط نسبتا بهتری دارد و با توجه به روحیه جنگندگی بالای او می‌توان به کسب نتیجه در تایلند امیدوار بود.

جدال رستم و سهراب در 96 کیلوگرم

یکی از  مهم ترین و چشمگیرترین اوزان برای کادر فنی و وزنه برداری ایران دسته 96 کیلو گرم است که کیانوش رستمی و سهراب مرادی  دو پولادمرد جهانی و المپیکی در این دسته وزنه می‌زنند. با توجه به اینکه مسابقات تایلند یکی از فرصت‌های کسب سهمیه المپیک توکیو است جدال این دو وزنه بردار در این رقابت اهمیت ویژه‌ای دارد.

 هاشمی در تکاپوی قطعی کردن سهمیه المپیک در 109 کیلوگرم

علی هاشمی و کیا قدمی دو وزنه بردار مطرح ایران که در وزن 109 کیوگرم فعالیت می‌کنند توسط سرمربی به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند. هاشمی که با توجه به قرارداشتن در رده هفتم رنکینگ المپیکی تقریبا امتیاز خود را برای المپیک محرز کرده، در صورت شرکت کردن در مسابقات تاشکند برای قطعی شدن حضور خود در المپیک روی تخته خواهد رفت. کیا قدمی دیگر وزنه بردار 109 کیلو در صورت پوشیدن دو بنده تیم ملی برای کسب مدال تلاش خواهد کرد.

 داوودی و رقابتی بی دغدغه در فوق سنگین

با نگاهی به نتایج علی داوودی وزنه بردار خوش آتیه دسته فوق سنگین ایران در مسابقات مختلف و رکوردهای او در اردوهای تیم ملی می‌توان به این نتیجه رسید که او یکی از دو وزنه بردار ایرانی است که در المپیک توکیو حضور خواهند داشت. با توجه به ابنکه داوودی در جدول امتیازی المپیک جزو پنج نفر اول قراردارد در رقابت آسیایی ازبکستان کار سختی در پیش نخواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید