یادداشت جی پلاس

دنیای زشت فوتبال ایران زیبا نمی شود!

با وجود اینکه پرسپولیس به عنوان نماینده ایران، آن هم در این اوضاع اسفناک فوتبال کشور راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شده اما هم چنان رقبا به جای تمجید یا تبریک، صحبت های گذشته مبنی بر اراده جهت موفقیت این تیم را مطرح می کنند و حتی به یک سری رفتارهای غیراخلاقی هم متوسل شدند!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، نه؛ دوباره خبری از تبریک نیست! اخلاق اجنبی ها یا همان چشم رنگی ها فقط برای خودشان است. ما فقط زشتی ها را یاد می گیریم و کاری به زیبایی ها نداریم. خوبی ها و زیبایی های فوتبال برای دیگران باشد و زشتی هایش را ما تقبل می کنیم!

از پایان بازی پرسپولیس - النصر عربستان و صعود نماینده ایران به فینال لیگ قهرمانان آسیا بیش از یک روز گذشته اما هنوز خبری از پیام تبریک هیچ رقیبی نیست! نه تنها کسی تحسین نکرد بلکه در اتفاقی عجیب برخی از داخل دست به کارهای ضداخلاقی زدند که هنوز هیچ کسی درباره آن ها توضیح نداده است.

رقابت را نه می توان از ورزش حذف کرد و نه آن را نادیده گرفت اما اخلاق فراتر از همه این هاست. شاید بگویند پرسپولیس هنوز کاری نکرده که توقع تبریک داشته باشد؛ درست است اما اگر به این فوتبال درمانده ایران با مدیریت بی نظم آن نگاه کنیم متوجه می شویم کار پرسپولیس کوچک نبوده و اتفاقی که سبب شد حتی برای سه ساعت مردمی با هزاران رنج و سختی لبخند بزنند قابل اهمیت است.

باشگاه های ایرانی که هنوز لنگ دریافت مجوز حرفه ای هستند حضورشان در فینال لیگ قهرمانان آسیا آن هم در حضور تیم هایی چون السد و الدحیل که با برنامه کار می کنند اتفاق عجیبی محسوب می شود؛ حالا می خواهد پرسپولیس باشد یا تیم دیگر.  قرار نیست رقیب از موفقیت رقیب خوشحال شود اما کجای دنیا در برابر پیروزی این چنین عمل می شود؟

فوتبال ایران سال هاست در رده ملی و باشگاهی در حسرت یک جام و مدال در سطح آسیاست و همین موضوع است که حضور یک تیم ایرانی در فینال را برای حفظ آبرو و تعداد سهمیه های در لیگ قهرمانان آسیا مهم جلوه می دهد.

همه قبول دارند که در دنیای ورزش نمی توان از پیروزی رقیب خوشحال بود؛ قطعا رئال مادرید از فینالیست نشدن بارسلونا و شکست این تیم برابر بایرن مونیخ خوشحال می شود اما هیچ گاه قرار نیست که اخلاق را فدای رقابت کرد. اتفاقی که در فوتبال ایران رخ می دهد و متاسفانه برخی از رفتارهای ناشایست هنوز هم ادامه دارد و مشخص نیست چرا کار به اقدام علیه نام ایران رسیده است!

چند ماه پیش بود که در بالاترین سطح فوتبال در اروپا تیم های بزرگ، موفقیت های رقیب را تبریک گفتند و حتی بهترین فوتبالیست جهان هم رقیب را شایسته پیروزی و قهرمانی دانست اما هیچ کدام از این اتفاقات در فوتبال ما نمی افتد.

فینالیست شدن که هیچ حتی اگر پرسپولیس یا هرنماینده دیگر ایران قهرمان آسیا هم شود بازهم پیام تبریک یا تعریف و تمجید نه می بینیم و نه می شنویم؛ در عوض برای مسخره کرد همیشه آماده ایم!

این انتقاد نسبت تمام تیم هاست و شاید پرسپولیس هم روزی روی صحبت ما باشد کما اینکه آن ها هم در گذشته جزو همین دسته بودند و از تبریک به رقیب شان طفره می رفتند. هنوز هم جز نوید کیا هیچ حریفی از پرسپولیس تمجید نکرده و این برای فوتبال ایران اسفناک است. فوتبالی که صبح تا شب آن پر از زشتی است و حتی بیانیه و دعواهای نیمه شب در آن به وفور دیده می شود، زیبا بودن را یاد نگرفته و تلاشی هم برای آموختنش نمی کند.

دیدگاه تان را بنویسید