گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد؛

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: رژیم صهیونیستی می‌داند واکنش ایران مقتدرانه و سنگین خواهد بود/ جمهوری اسلامی در بهترین زمان و مکان برخورد خواهد کرد/ رژیم صهیونیستی در قد و قواره‌ای نیست که امنیت ملی ما را تهدید کند/ همیشه در انتخاب هدف دنیا را متعجب کرده‌ایم

محمود عباس زاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به جماران گفت: رژیم صهیونیستی می‌داند واکنش ایران مقتدرانه و سنگین خواهد بود و حالا چرا خواسته است این هزینه را بدهد قابل بحث است. از طرف دیگر سفارت و کنسولگری طبق قواعد بین المللی جزو خاک هدف محسوب می‌شود و سفارت خانه‌ جزو خاک ما به حساب می‌آید و تعرض به سفارت خانه تعرض به خاک یک کشور است.

پایگاه خبری جماران: براساس اخباری که تاکنون منتشر شده است آمار نهایی شهدای حمله رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به ۱۳ تن رسیده است که ۷ مستشار نظامی ایرانی و ۶ شهروند سوری را شامل می شود.

در این باره محمود عباس زاده عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار جماران، گفت: شیطنت رژیم صهیونیستی چند دلیل می‌تواند داشته باشد؛ نخست اینکه می‌خواهد از حقارت شکست سنگین در الاقصی خارج شود زیرا آنجا شدیدا تحقیر شدند و می‌خواهند از سایه بزرگ آن خارج شوند. دلیل دیگر این است که رژیم صهیونیستی با یکسری مشکلات داخلی حاد روبرو است و در مسیر فروپاشی پیش می‌رود و سرعت فروپاشی این رژیم خیلی تند پیش می‌رود. از سوی دیگر در منطقه مشکل دارد و زیر فشار است و می‌خواهد به نوعی فرافکنی کند. 

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی می‌داند واکنش ایران مقتدرانه و سنگین خواهد بود و حالا چرا خواسته است این هزینه را بدهد قابل بحث است. از طرف دیگر سفارت و کنسولگری طبق قواعد بین المللی جزو خاک هدف محسوب می‌شود و سفارت خانه‌ جزو خاک ما به حساب می‌آید و تعرض به سفارت خانه تعرض به خاک یک کشور است. در حقوق بین‌الملل حق مشروع ما است که از خودمان دفاع کنیم و رژیم صهیونیستی باید تاوان این تعرض و شیطنت خود را بدهد و جمهوری اسلامی در بهترین زمان و مکان چندین برابر از نظر شدت و آثار استراتژیک برخورد خواهد کرد و این حق طبیعی و قانونی ما است.

وی در پاسخ به این سوال که بهترین اقدام در مقابل تحلیل برخی افراد که باید سفارت خانه‌های اسرائیل در منطقه را مورد هدف قرار بدهیم، گفت: ما در بهترین زمان و مکان این کار را خواهیم کرد طبیعتا آن‌ را بررسی می‌کنیم، ما همیشه در انتخاب هدف هوشمندانه عمل کرده و دنیا را متعجب کردیم در هر صورت باید بررسی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به پیش‌گیری از تهدیدهای این رژیم، تصریح کرد: اسرائیل در حد و اندازه‌ای نیست. این رژیم حتی نمی‌تواند خود را حفظ کند چه در برابر مردم غزه که از زمین و هوا و زیر زمین محاصره است و در پی آن چندین سال سنگین‌ترین شکست تاریخی خود را خورده است. رژیم صهیونیستی در مقابل ایران که بزرگترین، پیشرفته‌ترین، پرجمعیت‌‌ترین کشور منطقه و تنها نظام سیاسی دموکراتیک مبتنی بر آموزه‌های اسلامی و کشوری که تجهیزات نظامی به کشورها صادر می‌کند و ارتش و سپاه و مردم در صحنه دارد، این رژیم در قد و اندازه‌ای است که برای ایران خط و نشان بکشد؟! طبیعتا نمی‌توانند و آرزو بر جوانان عیب نیست. 

عباسزاده در خصوص این اتفاق جلسه امنیت ملی مجلس، گفت: مجلس تعطیل است و از هفته آینده شروع می‌شود، البته رژیم صهیونیستی برای ما تهدید امنیت ملی و در قد و قواره‌ای نیست که امنیت ملی ما را تهدید کند و به قول حضرت امام اگر هر کدام از مسلمین یک سطل آب بریزند رژیم صهیونیستی را سیل می‌برد اما در کمیسیون امنیت ملی هر اقدام این چنینی بررسی و تصمیمات پارلمانی گرفته خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.