رییس جمهور با بیان اینکه سختی ای که در سه سال اخیر بر مردم و دولت وارد شد در تاریخ ایران بی سابقه است، تصریح کرد: «دولت بعدی امریکا بی تردید در برابر ملت ایران تسلیم خواهد شد.»

به گزارش جماران؛ رئیس جمهور با قدردانی از همه مهندسان، کارگران و مجریان طرح انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، تاکید کرد که با این خط انتقال آب به فلات مرکزی ایران، تنها آب به فلات مرکزی نمی رسد بلکه مهمتر از آن امید است که به این مناطق می رسد و لازم است نام این خط انتقال آب را "خط انتقال امید" بگذاریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از مرحله نخست طرح انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران و سه طرح مرتبط با آن، گفت که این خط انتقال آب به فلات مرکزی، همه شاورزان، صنعتگران و مردم منطقه را به داشتن یک منبع آب پایدار امیدوار می کند  و افتتاح این طرح عظیم را به ملت بزرگ ایران تبریک می گویم.

رئیس جمهور این طرح را یکی از طرح‌های بسیار عظیم و بزرگ و شاید برای بعضی در آغاز اجرای آن،  باورنکردنی خواند و اظهارداشت: البته پروژه‌های بسیار مهم و تاریخی تا پایان سال و اوایل سال آتی به بهره برداری می رسد که می توان به طرح بی نظیر احیای دریاچه ارومیه و طرح عظیم انتقال نفت از گوره به جاسک اشاره کرد.

دکتر روحانی تصریح کرد: این طرحهای عظیم توسعه ای علیرغم تحریم و فشار یک دولت تروریست در آمریکا و به کوری چشم آنها به بهره برداری می رسد و نشان می دهد این فشارها قادر نبوده مانع اجرای طرح عظیم توسعه ای در کشور شود.

رئیس جمهور با اشاره به سی و یکمین هفته از اجرای طرح بزرگ در کشور  گفت: طراحی، اجرا و تامین مالی طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران در داخل کشور انجام شده است و بقیه فازهای این کارِ عظیم و بزرگ نیز با همین سرعت پیگیری خواهد شد.

دکتر روحانی افزود: در مرحله نخست 305 کیلومتر از 800 کیلومتر مسیر افتتاح شده و این روند تا رسیدن به مس سرچشمه و ادامه آن تا یزد و چادرملو ادامه می یابد و باعث تحول در صنعت و محیط زیست کشور خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: بعضی‌ها فکر نکنند که آب را از دریا برداریم برای محیط زیست ضرر دارد، خیر این باید حساب شده باشد و این طرح کاملا محیط زیستی است. ما در چند کیلومتری دریا آب را برداشت می‌کنیم و پساب را نیز در چند کیلومتری وسط دریا برمی‌گردانیم که برای آبزیان مضر نباشد.

دکتر روحانی  اظهارداشت: بنابراین محیط زیست در تمام این طرح‌ها حضور فعال دارد و این طرحها در چارچوب اصول محیط زیستی درحال اجراست.

رئیس جمهور با بیان اینکه در طرح آینده 50 درصد آب مصرفی مردم بندر عباس از طریق شیرین‌سازی آب دریا تامین می‌شود، گفت: این کار بسیار بزرگ و عظیمی برای حیات مردم و توسعه و صنعت کشور است و بسیار حائز اهمیت است.

دکتر روحانی افزایش شمار آب شیرین کن های کشور از 18 در سال 92 به 72 آب شیرین کن در حال حاضر را  یک تحول عظیم و بزرگ در این عرصه برشمرد و تصریح کرد:  انشاءالله در 9 ماه دیگر از عمر این دولت نیز با همان تلاش و کوشش و امید روز  اول کارها دنبال خواهد شد و من هیچ تردیدی در موفقیت دولت و ملت و مردم برای آبادانی ایران ندارم.

رئیس جمهور با اشاره به جنگ اقتصادی سه ساله آمریکا علیه ملت ایران گفت: در این سه سال فشاری که بر این دولت و مردم تحمیل شد در تاریخ ایران لااقل من نظیر آن را سراغ ندارم. همیشه فشار و تحریم بوده اما جنگ اقتصادی آن هم در شرایط کرونا و در شرایطی که مردم ما نیاز به دارو و امکانات بهداشتی داشتند، نبود.

دکتر روحانی افزود: در این دوره آقایی در کاخ سفید بود که بی‌رحمانه حتی در دوران کرونا تحریم‌ها و جنگ را تشدید کرد. اینها به هیچ اصول انسانی، حقوق بشر و قوانین و مقررات بین‌المللی پایبند نبودند اما در عین حال مطمئنم ملت ایران در نهایت پیروز خواهد بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: نتیجه انتخابات آمریکا  واینکه چه کسی رئیس جمهور شود مهم نیست و هر کسی که می خواهد باشد چرا که بی ‌تردید در برابر ملت ایران، دولت بعد تسلیم خواهد شد و راهی ندارند جز اینکه در برابر قانون، مقررات و فشار افکار عمومی و در برابر صبر و مقاومت این ملت بزرگ، تسلیم شود.

دکتر روحانی گفت: افتتاح پروژه‌ها یک دلیل روشن و واضحی است که ملت ما در برابر این فشارها کمر خم نمی‌کند و بی‌تردید انشاءالله می‌توانیم در برابر دشمنان خود موفق باشیم و آنها را وادار کنیم روزی که باز بیایند و قانون، مقررات و پیمان را اجرا و پیاده کنند.

متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

به درگاه خداوند بزرگ شکرگزار هستیم که در این ایام بسیار مبارک برای مردم ایران و جهان اسلام اعیاد میلاد پیامبر اسلام و هفته وحدت، توانستیم یکی از طرح‌های بسیار عظیم و بزرگ را افتتاح کنیم که در آغاز اجرای آن، برای بعضی باورکردنی نبود. البته تا پایان سال و انشاءالله اگر خداوند توفیق داد و زنده ماندیم اوایل سال آینده مردم عزیز شاهد افتتاح پروژه‌های بسیار بزرگ و تاریخی برای کشور خواهند بود.

این پروژه یک پروژه‌ای بود که باورکردنی نبود و در دولت تدبیر و امید محقق شد و باید به راستی این خط انتقال آب را خط انتقال امید بگذارم، چون فقط آب به فلات مرکزی نمی‌رسد، امید به فلات مرکزی می‌رسد.

همه کشاورزان، صنعتگران و مردم  این منطقه به بهره‌مندی از آب پایدار امیدوار می‌شوند و این طرح انتقال امید را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم.

طرح‌های بسیار عظیم و بزرگی را به اتمام رساندیم و طرح‌های بسیار بزرگی را پیش رو داریم. امسال طرح احیای دریاچه ارومیه را خواهیم داشت که آن هم یک طرح بی‌نظیر است که انشاءالله به ثمر می‌رسد. طرح و پروژه‌، اینها اَبَرپروژه‌هاست. پروژه عظیمی که نفت را از گوره به جاسک خواهیم برد نیز انشاءالله اوایل سال آینده افتتاح می‌شود. طرح بسیار عظیم و بزرگی است. طرح‌های بسیار بزرگی انشاءالله تا پایان امسال و اوایل سال آینده افتتاح می‌شود.

به کوری چشم آنهایی که فکر می‌کردند با تحریم ملت ایران و با فشار به ملت ایران می‌توانند ملت ایران را متوقف کنند یا طرح‌های توسعه‌ای این ملت عظیم و بزرگ را متوقف کنند، علیرغم تحریم و فشار و علیرغم اینکه یک دولت تروریست در آمریکا روی کار بوده و این همه بر مردم ما فشار آورده، توانستیم این قدم‌های بسیار بزرگ را برداریم.

سی و یکمین هفته در سال 99 است که پای برنامه افتتاح می‌نشینیم. انشاءالله هر هفته تا پایان سال این طرح‌های عظیم و بزرگ را به ثمر می‌نشانیم. این طرح‌ها متعلق به ملت ایران، کارگران، مهندسین، مدیران و متعلق به همه آنهایی است که در این زمینه تلاش کردند. در این طرح عظیم و بزرگ می‌بینیم طراحی، اجرای این طرح، تامین مالی همه آنها داخلی است. یعنی تامین مالی آن را یا شرکت‌های خصوصی تامین می‌کنند یا صندوق توسعه به کمک آمده و از صندوق تسهیلات گرفتند یا از بانک‌ها تسهیلات گرفتند و مهندسین خودمان طراحی و اجرا کردند و این کار، کارِ عظیم و بزرگی است که به ثمر نشسته و انشاءالله بقیه فازهای آن هم با همین سرعت ادامه پیدا می‌کند و اگر مشکلی هم باشد باز دولت در خدمت مردم خواهد بود برای اینکه این طرح‌ها را بتوانیم به نتیجه برسانیم.

این طرحی است که در فاز نهایی بیش از 800 کیلومتر مسیر است که فاز اول آن به طول 305 کیلومتر الان افتتاح می‌شود و این تا به مس سرچشمه و از آنجا به یزد و چادرملو امتداد می یابد. این طرح، طرح بسیار عظیم و بزرگی است که صنایع کشور را متحول می‌کند. چاههای فراوان، صدها چاه‌ آب، آب را از زیر زمین برای این صنایع تامین می‌کردند که از این پس، این آبها یا به مصرف دیگر می‌رسد یا آنهایی که ضرورت نداشته باشد بسته می‌شود. یعنی چاههای غیرمجاز در کشور متاسفانه زیاد داریم، اینها از نظر محیط زیستی خطرناک است و باعث فرونشست زمین در کشور می‌شود و بنابراین، این کار علاوه بر اینکه صنعت ما را متحول می‌کند، به مردم امید می‌دهد، محیط زیست را هم تضمین می‌کند. یعنی بعضی‌ها فکر نکنند که آب را از دریا برداریم برای محیط زیست ضرر دارد، خیر این باید حساب شده باشد، این طرح کاملا محیط زیستی است.

در چند کیلومتری دریا آب را برداشت می‌کنیم پساب را در چند کیلومتری به وسط دریا برمی‌گردانیم که برای آبزیان مضر نباشد. بنابراین محیط زیست در تمام این طرح‌ها حضور دارد و فعال است. در چارچوب اصول محیط زیستی این طرح‌ها امروز اجرا و پیاده می‌شود و بحمدالله یک کار عظیم و بزرگی را امروز برای مردم شاهد بودیم.

ضمن اینکه برای حیات مردم هم بسیار مهم است. آب موجب حیات مردم است. تنها صنعت و کشاورزی نیست، آب مصرفی مردم هم باید تامین شود و برای تامین این آب مصرفی در بعضی از جهات شاید چاره‌ای نداشته باشیم جز اینکه آب دریا را شیرین کنیم.

همانطور که امروز گفته شد در طرح آینده 50 درصد آب مصرفی مردم بندرعباس با شیرین‌سازی از آب دریا تامین می‌شود. پس این کار، کار بسیار بزرگ و عظیمی برای حیات مردم و برای توسعه کشور و برای صنعت کشور است که بسیار حائز اهمیت است. انشاءالله اینگونه طرح‌ها باید اجرا و پیاده شود. اینکه گفته شد که 18 آب شیرین کن داشتیم در سال 92، و امروز 72 دستگاه آب شیرین کن داریم، ببینید یک تحول عظیم و بزرگی در این 7 سال رخ داده که انشاءالله در سال پیش رو هم، در 9 ماه دیگری که از عمر این دولت باقیمانده، با همان تلاش، با همان کوشش روز اول و با همان امید روز اول ادامه می‌دهیم و هیچ تردیدی در موفقیت دولت و ملت و مردم برای آبادانی ایران نخواهم داشت.

به هر حال سال‌های بسیار سختی را گذراندیم. مردم عزیز بدانند در این سه سال حجم و میزان سختی که بر این دولت و مردم وارد شد در تاریخ ایران لااقل نظیر آن را سراغ ندارم. همیشه فشار و تحریم بوده، اما جنگ اقتصادی آن هم در شرایط کرونا، در شرایطی که مردم نیاز به دارو و امکانات بهداشتی داشتند، آقایی که در کاخ سفید بود که بی‌رحمانه حتی در دوران کرونا تحریم‌ها را تشدید کرد، جنگ را تشدید کرد. اینها به هیچ اصولی، نه به اصول انسانی، نه به اصول حقوق بشر، نه به قوانین و مقررات بین‌المللی پایبند نبودند اما در عین حال مطمئنم ملت ایران در نهایت پیروز خواهد بود.

اینکه نتیجه انتخابات آمریکا تا امشب یا فردا معلوم شود، دست کیست، مهم نیست، دست هر کسی می‌خواهد باشد، بی‌تردید در برابر ملت ایران، دولت بعد تسلیم خواهد شد، راهی ندارند جز اینکه در برابر قانون، مقررات و فشار افکار عمومی در برابر صبر و مقاومت این ملت بزرگ تسلیم شوند. این ملت عظیم و بزرگ در هشت ماهه ابتدای امسال و از اول شیوع کرونا که بیش از 8 ماه گذشته، هم کرونا را تحمل کرد و در برابر آن مقابله کرد و هم تحریم، هم سختی‌ها را مقابله کرد و توانست در برابر این همه فشارها بایستد و انشاءالله می‌توانیم در نهایت موفق باشیم.

یکی از دلایل مهم، افتتاحِ همین پروژه‌هاست، افتتاح پروژه‌ها یک دلیل روشن و واضحی است که ملت ما از حرکت نمی‌ایستد و در برابر این فشارها کمر خم نمی‌کند و بی‌تردید انشاءالله می‌توانیم در برابر دشمنان خود موفق باشیم و آنها را وادار کنیم که روزی باز بیایند و قانون و مقررات و پیمان را اجرا و پیاده کنند انشاءالله.

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.