شش عضو از هفت عضو ستاد مشترک ارتش آمریکا قرنطینه شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه هیل، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که بیشتر اعضای ستاد مشترک ارتش آمریکا در پی ابتلای دو مسئول نظامی ارشد به کرونا در هفته گذشته، در قرنطینه قرار گرفتند.

بنابر اعلام وزارت دفاع آمریکا شش عضو از هفت عضو ستاد مشترک ارتش آمریکا در قرنطینه قرار گرفتند.

ژنرال «مارک میلی» یکی از فرماندهانی که پس از حضورش در نشستی در هفته پیش با  دریا سالار «چارلز رای» معاون فرمانده گارد ساحلی آمریکا که ابتلایش به کرونا ثابت شده است،در قرنطینه به سر می برد گفت که وی و اعضای ستاد مشترک ارتش آمریکا در زمان حضورشان در قرنطینه در تماس هستند و تسلسل فرماندهی به مانند قبل است.

این در حالی است که «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و چند فرمانده ارشد ارتش پس از ابتلای یک مقام بلندپایه گارد ساحلی ایالات متحده به کرونا، خود را قرنطینه کردند.

دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، سه‌شنبه به وقت محلی اعلام کردند که آزمایش کرونای میلی و فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی و هوایی منفی است اما در یک اقدام احتیاطی در قرنطینه می‌مانند.

ژنرال «پال ناکاسونه» رئیس فرماندهی سایبری آمریکا نیز از جمله افرادی است که قرنطینه شده‌اند.

آسوشیتدپرس به نقل از منابع آگاه نوشت که فرماندهان نظامی، فعالیت‌های خود را از خانه انجام می‌دهند و این مسأله تاثیری در آمادگی ارتش نداشته است.

این فرماندهان پس از آن خود را قرنطینه کردند که آزمایش کرونای «چارلز ری» معاون فرمانده گارد ساحلی مثبت اعلام شد.

گفته می‌شود که حدود ۱۴ مقام نظامی به دلیل جلسات دو هفته پیش با ری در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.

مقام‌های آگاه گفتند که به نظر نمی‌رسد ابتلای فرماندهان به کرونا با شیوع این ویروس در کاخ سفید که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا را نیز مبتلا کرد، ارتباطی داشته باشد.

ترامپ که پس از شرکت در مناظره نخست با بایدن در روز سه‌شنبه ۸ مهرماه ابتلای خود و ملانیا همسرش به کرونا را اعلام کرده بود، بعدازظهر دوشنبه هفته گذشته پس از سه روز بستری شدن در بیمارستان، بدون توجه به نظر پزشکان، شتابزده به کاخ سفید بازگشت.

ارتش آمریکا چندی پیش با یک رسوایی مواجه شد زیرا بیش از هزار ملوان ناو هواپیمابر« یو اس اس تئودور روزولت» به کرونا مبتلا شدند و این ناو مجبور شد در گوام لنگر بیندازد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.