رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که یکی از کارکنان کاخ سفید به کرونا مبتلا شده است.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که یکی از کارکنان کاخ سفید به ویروس کرونا مبتلا شده است.

رئیس جمهور آمریکا با وجود این گفت که این فرد مبتلا به او نزدیک نیست.

ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: به من نزدیک نیست...من با او ارتباطی نداشتم.

در همین حال، «جو بایدن» کاندیدای دموکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آینده ترامپ را متهم کرد که در مدیریت بحران شیوع کرونا شکست خورده است و همین امر باعث شده است که وی برای به عهده گرفتن ریاست جمهوری کشور «لیاقت» نداشته باشد.

بایدن در سخنرانی اش برای هواداران خود در ایالت«دلاور» گفت: مسئولیت حمایت از ملت آمریکا در وهله اول بر عهده رئیس جمهور است و او این کار را نکرد. این مساله باعث می شود که وی هرگز برای بر عهده گرفتن جایگاه ریاست حمهوری در کشور لیافت نداشته باشد. 

رقیب ترامپ در ادامه گفت:  ترامپ با تدابیر پیشگیرانه در سطح ملی برای مبارزه با بیماری مانند فاصله گذاری اجتماعی و الزام شهروندان به ماسک زدن مخالفت کرد.

بایدن در ادامه تصریح کرد وی هرگز به ترامپ درباه تولید واکسن ضد ویروس کرونا و توزیع آن اعتماد ندارد.

جو بایدن تأکید کرد: به واکسن ها و دانشمندان اعتماد دارم ولی به دونالد ترامپ هرگز اعتماد ندارم.اکنون آمریکایی ها هم دیگر نمی توانند به ترامپ اعتماد داشته باشند.

کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ماه نوامبر آمریکا تصریح کرد: یک مساله قطعی وجود دارد:هرگز نمی توانیم اجازه دهیم که سیاست در مساله واکسن دخالت کند.

در همین حال، تعداد مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به 30 میلیون و 36 هزار و 868 نفر افزایش یافت.

بر اساس آخرین داده‌های پایگاه اطلاعاتی ارزیابی‌های جهانی «ورلدومتر»، تاکنون 30 میلیون و 36 هزار و 868 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونای جدید (کووید-19) مبتلا شده‌اند.

آمریکا از لحاظ تعداد بیماران کرونایی در جایگاه اول جهان قرار دارد و تاکنون 6 میلیون و 828 هزار و 301 مورد ابتلا به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

ده کشوری که پس از آمریکا بیشترین تعداد موارد ابتلا به کرونا را ثبت کرده‌اند به ترتیب عبارتند از:هند با 5 میلیون و 118 هزار و 253، برزیل 4 میلیون و 421 هزار و 686، روسیه 1 میلیون و 79 هزار و 519، پرو 744 هزار و 400، کلمبیا 736 هزار و 377، مکزیک 680 هزار و 931، جنوب آفریقا 653 هزار و 444، اسپانیا 614 هزار و 360، آرژانتین 589 هزار و 12، شیلی 439 هزار و 287 مورد.

همچنین 21 میلیون و 804 هزار و 137 بیمار کرونایی نیز در سراسر جهان بهبود یافته و 7 میلیون و 287 هزار و 746 بیمار نیز تحت درمان قرار دارند.

 بنابراین گزارش، بیماری کووید-19 نخستین بار در دسامبر 2019 در شهر «ووهان» مرکز استان «هوبئی» چین مشاهده و طی مدت کوتاهی با شیوع در کشورهای جهان تبدیل به پاندمی شد. تاکنون بیش از 939 هزار تن نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.