قرنطینه در دوران کرونا به چالش بزرگی برای بخش آموزش و پرورش جهان تبدیل شده است. اما هر کشور شیوه و سیاست خود را برای بازگشایی مدارس دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، فرانس24 گزارش داد قرار است مدارس از 11 مه (22 اردیبهشت) بازگشایی شوند، اما بازگشت به مدارس برای معلمان، دانش آموزان و کارکنان داوطلبانه خواهد بود.

در دانمارک کلاس درس در چادر برگزار می‌ شود، در آلمان دانش آموزان با ماسک در امتحانات شرکت می‌ کنند و در ایتالیا هم مدارس تا پایان تابستان تعطیل خواهند بود.

در واقع هر کشور اروپایی شیوه و سیاست خود را برای بازگشایی مدارس دارند.

در اسکاندیناوی کلاس ‌های درس به سرعت بازگشایی شد. در سوئد هم مدارس و کالج‌ ها هرگز تعطیل نشدند. در دانمارک برخی مدارس ابتدایی از 10 روز پیش بازگشایی شدند.

در جنوب اروپا مدارس برای بازگشایی تحت تدابیر سختگیرانه آماده می شوند. در آلمان بازگشایی مدارس از 4 مه (15 اردیبهشت) آغاز می ‌شود و با توجه به مناطق این زمان متفاوت خواهد بود. زمان از سرگیری فعالیت‌ ها در هلند 11 مه، در بلژیک 18 (29 اردیبهشت) و در جمهوری چک 25 مه (5 خرداد) خواهد بود. بازگشایی مدارس بزرگسالان جزئی خواهد بود.

در نهایت پنج کشور اروپایی شامل ایرلند، رومانی، پرتغال، احتمالا اسپانیا و ایتالیا تا پیش از پایان تابستان بازگشایی نخواهد شد.

در دیگر کشورهای جهان هم اوضاع همین است. وزیر آموزش و علوم ارمنستان گفته است سال آینده تحصیلی به منظور جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان، تعطیلات هفتگی به جای دو روز یک روز خواهد بود‌. 

والدین دانش آموزان در این کشور‌ها همچنان نگران هستند. در این کشور‌ها دانش آموزان در واقع حدود 6 ماه از تحصیل محروم خواهند بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.