ساخت دیوار حائل در مرز ترکیه و ایران در استان‌های ایغدیر و آغری ترکیه و آذربایجان غربی ایران و در شمالی ترین منطقه مرزی دو کشور از تابستان سال ١٣٩٦ آغاز شده بود.

به گزارش جماران؛ به نقل از رصد، عملیات ساخت دیوار بتنی ٨١ کیلومتری در مرز استان آغری این کشور با ایران به اتمام رسیده است.

در چارچوب ایجاد سیستمهای امنیت فیزیکی مرز که توسط وزارت کشور انجام می‌شود، کار ساخت این دیوار به اتمام رسید.

این دیوار توسط اداره تاسیسات مسکونی وابسته به ریاست جمهوری ترکیه (TOKİ) ساخته شده و بخشی از عملیات ساخت دیوار ١٤٤ کیلومتری در مرز این کشور با ایران است.

ساخت دیوار حائل در مرز ترکیه و ایران در استان‌های ایغدیر و آغری ترکیه و آذربایجان غربی ایران و در شمالی ترین منطقه مرزی دو کشور از تابستان سال ١٣٩٦ آغاز شده است.

در طول مسیر این دیوار حایل، ١٥ درب تردد با شیشه های ضد گلوله دیواره بتنی به عرض ٢ متر، ارتفاع سه متر و حفاظ سیم خاردار در بالای دیوار پیش بینی شده که پس از ساخت مجموع ارتفاع آن به چهار متر می رسد.

روزنامه حریت ترکیه دو سال پیش و زمان آغاز ساخت عملیات ساخت، هدف از احداث این دیوار را کنترل عبور و مرور و قاچاق انسان و نیز جلوگیری از تردد تروریست ها و اعضای گروه پ.ک.ک در مرزهای ترکیه با ایران عنوان کرد.

ایران و ترکیه ٥٦٠ کیلومتر مرز مشترک با هم دارند و استان آذربایجان غربی از ایران با استان های آغری، ایغدیر، وان و حکاری از ترکیه مرز مشترک دارد.

بخش اعظمی از مرزهای ایران و ترکیه را مناطق کوهستانی صعب العبور تشکیل می دهد و شرایط جغرافیایی دو طرف مرز اجازه تردد در مرز را به خصوص در ماه های سرد سال محدود می کند.

استان های آغری و ایغدیر که دولت آنکارا در سرحدات آنها دیوار مرزی احداث کرده، در شمالی ترین قسمت مرز مشترک دو کشور قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.