پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد:

بودجه صدا و سیما برای سال آینده بیشتر می شود

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: امیدوارم با لایحه‌ای دولت و فعالیت‌های فنی و تخصصی که کمیسیون‌های اقتصادی مجلس انجام خواهند داد، بتوانیم همین بودجه موجود کشور را به گونه‌ای توزیع کنیم که رسانه ها، صدا و سیما و در کل حوزه فرهنگی کشور، شرایط بهتری داشته باشند.

به گزارش جماران؛ به نقل از شفقنا، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ورود کمیسیون برای عملیاتی کردن بودجه کشور، اظهار کرد: رسانه ها و صدا و سیما زبان گویای مردم هستند لذا در تلاش هستیم اعتبارات آنها را در بودجه سال بعد افزایش دهیم تا شرایط بهتری داشته باشند.

رجب رحمانی در خصوص افزایش بودجه حوزه فرهنگ، گفت: بودجه کشور نیاز به اصلاحات داشته و ضروری است که در تخصیص اعتبارات تغییراتی صورت بگیرد و حوزه فرهنگی استثناء از این تغییرات بودجه‌ای نیست؛ به عنوان مثال وزیر ارشاد، آموزش و پرورش و مسوولین صدا و سیما در کمیسیون حضور یافتند و مطالباتی داشتند و امیدواریم با وضعیتی که از نظر منابع وجود دارد بتوانیم این امر را محقق کنیم.

او درادامه افزود: بودجه کشور از درآمدهای حاصل از مالیات، گمرکات و فروش نفت تامین می‌شد لذا امیدوارم با لایحه‌ای دولت و فعالیت‌های فنی و تخصصی که کمیسیون‌های اقتصادی مجلس انجام خواهند داد، بتوانیم همین بودجه موجود کشور را به گونه‌ای توزیع کنیم که رسانه ها، صدا و سیما و در کل حوزه فرهنگی کشور، شرایط بهتری داشته باشند.

برای حوزه رسانه باید تصمیمات ویژه‌ای داشته باشیم

رحمانی تصریح کرد: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی باید تقویت شوند چراکه زبان گویای مردم بوده و مشکلات مردم، خدمات نظام و نقایص را منعکس کرده و باعث می شوند مسوولین در تصمیم گیری‌هایشان تجدید نظر کنند؛ بنابراین باید تصمیمات ویژه برای آنها داشته باشیم.

با دید مثبتی درصدد حل مشکلات حوزه فرهنگ و رسانه گام برمی‌داریم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در پایان خاطرنشان کرد:  دربودجه ای  ۱۴۰۰ با دید مثبتی در صدد حل مشکلات حوزه فرهنگ و رسانه گام خواهیم برداشت؛ بودجه کشور نقایص دیرینه‌ای دارد و بایستی عملیاتی شده و به تدریج به سمت منسوخ کردن سیستم قدیم پیش برویم؛ الان کمیته‌ای تحت عنوان کمیته اصلاح ساختار بودجه تاسیس کردیم که باید با توجه به کناررفتن نفت و  وجود تحریم ها بودجه ای عملیاتی بر اساس اولویت ها و نیازهای کشور پایه ریزی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.