نماینده مردم دماوند اظهار داشت: باید دقت کنیم و بودجه‌ای را تصویب نکنیم که مردم از ما بازخواست داشته باشند.

نماینده مردم دماوند با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه سال آینده به اولویت‌های کشور توجه چندانی نشده است، گفت:باید در بودجه صداوسیما تجدیدنظر شود. باید بین نان شب مردم و مسائل نظامی تفاوت قائل شد.

به گزارش جماران، میرزایی نیکو در جلسه علنی امروز مجلس و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۷، با تشکر از تلاش کمیسیون تلفیق در بررسی مجدد ایرادات لایحه بودجه گفت:‌ بذ ل و بخشش از صندوق توسعه ملی و تغییر اساسی ارقام بودجه و کارشناسی نشدن این ارقام در برخی موضوعات از جمله ریزگرد و محیط زیست و نیز توجه به بودجه صداوسیما و مسائلی که نان شب مردم نیست، از مشکلات این لایحه است. ما در کشور اولویت‌های مهمی داریم اما معلوم نیست کجا به این موارد توجه شده است. باید در بودجه صداوسیما تجدیدنظر شود. باید بین نان شب مردم و مسائل نظامی تفاوت قائل شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به عدم توجه به شتاب علمی و حقوق اعضای هیات علمی و قضات در این لایحه بودجه اشاره کرد و گفت: چند روز پیش رییس قوه قضاییه گفت اسامی بدها را اعلام می‌کنم ای کاش اسامی قضات خوب را اعلام کنند. بیش از ۹۷ درصد قضات ما خوب هستند اما توجه نکردن به حقوق آنها از مواردی است که کمیسیون تلفیق از آنها گذشته اشت.

وی ادامه داد: در تمام دنیا به اساتید صاحب نظر به خصوص در دوران بازنشستگی توجه ویژه‌ای می‌شود. در انگلیس حقوق اعضای هیات علمی ۵ هزار پوند و در عراق ۵ هزار دلار است اما در ایران ما چه برخوردی با هیات علمی و قضات داریم؟

عضو فراکسیون امید به ناآرامی‌های اخیر اشاره کرد و افزود: در ناآرامی‌های اخیر طیف بیشتر جوانانی بودند که به دلیل بیکاری و وسرخوردگی ها عملا به آنها توجه نشد و ای کاش در این بررسی بودجه به آنها توجه می‌شد. آقای لاریجانی چندی پیش ۲۳ مورد از دغدغه های کشور را برشمردند ولی به جز یکی دو مورد به مابقی موارد توجهی در بودجه نشده است.

نماینده مردم دماوند با بیان اینکه هنوز ۱۰درصد بودجه‌ای که برای دماوند در نظر گرفته شده بود، تخصیص داده نشده است، اظهار کرد:‌ بنظرم باید دقت کنیم و بودجه‌ای را تصویب نکنیم که مردم از ما بازخواست داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.