هادی مقیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار‌ ایرنا افزود: پس از انقلاب به‌ واسطه تلاش‌ دولتمردان، اردکان در توسعه زیرساخت ‌ها وضعیت بسیار مناسبی نسبت به قبل از سال 1357 پیدا کرد.
وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر علاوه بر مخازن زمینی 35 هزار مترمکعبی، مخزن زمینی به ظرفیت 10 هزار مترمکعب و 2 باب مخزن هوایی نیز به حجم یک هزار مترمکعب در حال ساخت است.
مقیمی با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به عمران روستاها تصریح کرد: تمام روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان دارای طرح هادی است و 12 خانه بهداشت و چهار مرکز خدمات روستایی نیز احداث شد.
فرماندار اردکان در ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت را یکی از افتخارات دولت برای کاهش هزینه‌های درمانی مردم عنوان کرد که همزمان با سراسر کشور به نحو مطلوب در این شهرستان اجرا شد.
مقیمی اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان شهرستان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون به همت دولت‌های مختلف، علاوه بر ساخت و تجهیز بیمارستان ضیایی اردکان با 184 تخت مصوب، احداث بیمارستان تخصصی دکتر فرزان آغاز شد و پلی‌کلینیک تخصصی بیمارستان ضیایی و تامین اجتماعی نیز دیروز(شنبه) به بهره ‌برداری رسید.
وی همچنین از وجود پنج مرکز جامع سلامت شهری و یک مرکز خدمات شهری - روستایی نیز خبر داد.
مقیمی در خصوص شاخص زیرساخت های صنعت برق هم یادآور شد: تعداد مشترکان برق در ابتدای انقلاب چهار هزار انشعاب آن‌ هم صرفا مربوط به شهر اردکان بود، امروزه 47 هزار و 200 مشترک در شهرستان وجود دارد.
به گفته فرماندار اردکان در بحث گازرسانی تاکنون 98 درصد حوزه شهری و 83 درصد روستاهای شهرستان گاز دارند و با توجه به پیگیری‌ های استاندار یزد ، نماینده شهرستان و شرکت گاز استان، بخش خرانق به شبکه گاز سراسری متصل خواهد شد.
وی در ادامه توسعه سوادی آموزی در جامعه را مهم‌ترین اقدامات دولت‌ ها و نظام در سال‌های اخیر دانست و خاطرنشان کرد: در حالیکه تنها درصد کمی از مردم اردکان پیش از انقلاب از نعمت آموزش بهره‌ مند بودند، امروزه بیش از 110 واحد آموزشی در شهرستان وجود دارد و افزون ‌بر 19 هزار دانش ‌آموز اول مهر همزمان با شروع سال تحصیلی راهی کلاس های درس خواهند شد.
در حال حاضر حدود چهار هزار دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اردکان در حال تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.