به گزارش ایرنا، بیت اله عبداللهی روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از آسفالت‌ریزی معابر تعدادی از روستاهای اهر در روستای خونیق اظهار کرد: زلزله دل‌خراش ارسباران درسی برای همه مسئولان و مردم بود تا در مقاوم‌سازی هر چه بیشتر خانه‌های روستایی نهایت تلاش خود را انجام دهیم تا بار دیگر شاهد این‌همه خسارت نباشیم.
وی با اشاره به فعالیت‌های خوب دولت در حوزه‌های مختلف در روستاها گفت: دولت در سال‌های پس از انقلاب در زمینه تامین زیرساخت‌های اساسی مانند آب، برق و گاز فعالیت‌های بسیار خوبی داشته ولی در زمینهٔ ایجاد شغل نتوانسته آن‌ طور که باید و شاید خوب عمل نماید.
عبداللهی با ذکر اینکه به تازگی در مجلس قانونی به نام وام روستایی تصویب‌ شده است، گفت: خوشبختانه در دو ماه اخیر این قانون در مجلس تصویب‌ شد و امیدواریم به‌زودی اجرایی شود که از مزیت‌های این قانون می‌توان به نحوه ضمانت آن اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه تلاش خود را برای آبادانی هر چه بیشتر روستاها به کار می بندد، افزود: مجلس به همراه دولت در مورد توسعه و آبادانی روستاها تلاش می کند.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر نیز در این آیین با اشاره به قیر رایگان اعطایی از طرف دولت، گفت: بحث قیر رایگان در بودجه سال 94 پیش‌بینی‌ شده و از طریق دستگاه‌های اجرایی، دولتی و مشارکت مردمی اجرا می‌شود.
عادل فیضی با ذکر اینکه ما در سال 1394 فقط توانستیم معابر روستاهای آذغان و کقالق با دو هزار و 700 مترمربع را با قیر رایگان آسفالت‌ریزی کنیم،افزود: با حمایت‌های انجام گرفته از طرف فرمانداری توانستیم این رقم را با 9 برابر افزایش به 23 هزار مترمربع برسانیم که 4 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار آن بود.
وی با اشاره به از آسفالت ریزی معابر تعدادی از روستاهای اهر اظهار کرد: پروژه افتتاح شده از سری پروژه های قیر رایگان است که امسال در پنج روستا آن را اجرا کرده ایم.
فیضی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب شهرستان اهر امسال 23 هزار متر مربع از معابر روستاهای شهرستان را آسفالت ریزی کرد، گفت: در ادامه این طرح معابر روستاهای آللو، خونیق، رشت آباد قدیم، چولقشلاقی و یخفروزان نیز آسفالت ریزی شد.
فیضی با ذکر اینکه یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید بحث مشارکت عمومی در اجرای طرح های دولتی است،اعلام کرد: با توجه به مشکلاتی که در خصوص تامین بودجه وجود دارد مشارکت یکی از شاخصه های مهم در توسعه منطقه ای روستا ها است.
شهرستان اهر با 140 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق تبریز واقع شده است.
خبرنگار:رضا بالاگر**انتشار: عزیزی راد
7225/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.