مسئول ستاد بزرگداشت آیین حضرت ابراهیم (ع) در ابرکوه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: این آیین برای چهاردهمین سال متوالی است که با مشارکت بیش از 50 نفر از جوانان برگزار می شود.
علی اصغر قیومی اظهار داشت: در این مراسم 16 راس گوسفند و چهار راس گوساله در کشتارگاه دام ابرکوه زیر نظر اداره دامپزشکی به صورت بهداشتی و شرعی ذبح شد.
وی افزود: از این میزان دام ذبح شده ، بیش از هزار و 350 کیلوگرم گوشت تولید و توسط قشرهای جوان بسته بندی و بین یکهزار و 500 نفر از نیازمندان توزیع شد.
این مسئول با بیان اینکه بیش از 310 نفر از خیران و مردم مومن این شهر با اهدای 610 میلیون ریال در این طرح مشارکت کردند ادامه داد: جمعی از جوانان و خیران مرکز نیکوکاری محله درب قلعه ابرکوه نیز در برگزاری این آیین همکاری کردند.
مسئول کانون فرهنگی مسجد امام حسین (ع) محله درب قلعه ابرکوه نیز در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر ستاد حضرت ابراهیم (ع) ، مرکز نیکوکاری محله ای ، موسسه خیریه سید الشهدا (ع) هم زیر نظر مسجد امام حسین (ع) فعالیت دارد .
سید علی اکبر عظیمی با بیان اینکه این مسجد دارای 11 باب منزل و هفت باب مغازه است ، اظهار داشت: سالیانه افزون بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال مال الاجاره این منازل و مغازه ها صرف کارهای عام المنفعه می شود و ماهانه حدود سه هزار قرص نان به ارزش 11 میلیون ریال به صورت رایگان بین نیازمندان توزیع می شود.
رییس شبکه دامپزشکی ابرکوه هم به خبرنگار ایرنا گفت: ستاد احیاء حضرت ابراهیم (ع) هر سال چندین راس دام سبک و سنگین را با نظارت دامپزشکی و همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان ذبح و گوشت آن را بین نیازمندان توزیع می کند.
علی فاتحی نیا افزود: در روز عید قربان امسال 35 راس دام سبک، پنج راس دام سنگین و یک نفر شتر در کشتارگاه دام این شهرستان بصورت شرعی و بهداشتی ذبح شد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.