به گزارش ایرنا ، محمود زمانی قمی در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان با تسلیت شهادت امام باقر (ع) و تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: اگر دفاع شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس نبود هیچ‌کدام از ما در حال حاضر اینجا نبودیم.
وی با تأکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به خانواده‌های هشت سال دفاع مقدس گفت: تاکنون حتی از یک صفحه از قانون هم به نفع این عزیزان عدول نشده ولی رسیدگی به مشکلات آنها و خانواده هایشان وظیفه اخلاقی همه است .
استاندار یزد تصریح کرد: تمام دستگاه های اجرایی باید بر اساس ظرفیت های قانونی استان، کمیته ای تشکیل و نسبت به حل این مشکل هر چه سریع تر اقدام شود و در کنار آن سرکشی از خانواده‌های جانبازان هشت سال دفاع مقدس مدنظر باشد و در این راستا هیچ کوتاهی صورت نگیرد.
زمانی قمی ادامه داد: همچنین در این راستا برای اشتغال بازماندگان شهدا و خانواده‌های جانبازان باید کمیته‌ای تشکیل شود و دستگاه‌هایی که قصد بکارگیری این افراد دارند در این کمیته عضو شوند .
وی در ادامه با تقدیر از عملکرد بانکها و دستگاههای مرتبط با اشتغال اظهار داشت: تسهیلات پرداختی و طرح های ارائه شده در حوزه های مختلف علاوه بر ایجاد شغل، می تواند زمینه ساز رونق اقتصادی در استان شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد هم گفت :در مرحله بعد از پرداخت تسهیلات توسط واحدها که استان یزد در جایگاه دوم بعد از تهران با یک یا 2 درصد اختلاف قرار داشت جایگاه نظارتی دستگاه های متولی بسیار مهم و تأثیرگذار است.
علی زینی وند با بیان اینکه مشورت ها موجب رشد اشتغال از سوی بخشهای دریافت کننده تسهیلات می شود، افزود: مدیران اجرایی و نظارتی در کنار فعالان اقتصادی و افرادی که از تسهیلات ارزان قیمت ارائه شده توسط دولت بهره مند شده اند با ارائه مشورت ها و راهنمایی می توانند برای سرعت بخشیدن به پیشبرد اهداف بیشتر کمک کنند.
وی سطوح نظارتی بعد از پرداخت تسهیلات را شامل دستگاه اجرایی، فرمانداران ، حوزه های اقتصادی ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بانکها عنوان کرد و خاطرنشان کرد: با این ارزیابی می توانیم در پایان کار ، میزان اشتغال خالص و اثر ارائه تسهیلات به طرح های مختلف و توسعه واحدهای موثر را داشته باشیم.
معاون استاندار یزد تصریح کرد: در ادامه با تخصیص مرحله دوم تسهیلات ، پرونده هایی را داریم که در اولویت پرداختهای جدید قرار می گیرند تا کارها زودتر پیش برود.
در ادامه جلسه دبیر کارگروه اشتغال استان یزد هم گفت: این استان در نمودار مقایسه‌ای تسهیلات منعقد شده ، نسبت به ۵۰ درصد اعتبار ابلاغ‌شده رتبه دوم کشور را داشته است.
محمدحسین ریاحی درباره عملکرد کمیته فنی استانی طرح اشتغال روستایی و عشایر اظهار داشت: طی برگزاری 17 کمیته فنی 2هزار و 44 طرح با پنج هزار و 593 اشتغال تعهد شده مصوب شده و در جلسه 20 مردادماه امسال هم 43 طرح با 367 شغل تعهد شده تصویب شد.
وی با بیان اینکه بر اساس اعتبارات اشتغال روستایی و فراگیر ، از ابتدای ابلاغ طرح بالغ‌ بر ۱۰ هزار نفر اشتغال برای استان یزد برنامه‌ریزی شده است ، افزود: کل سهمیه اشتغال در طرح فراگیر سه هزار و 692 نفر ، درصد تحقق عملکرد استان در طرح اشتغال فراگیر نسبت به سهمیه ابلاغی 206 درصد ، جمع عملکرد کارگروه استان و شهرستانها چهار هزار و 665 نفر و درصد تحقق نسبت به سهمیه ابلاغی 262 درصد بوده است.
ریاحی خاطرنشان کرد: کارفرمایان در صورت داشتن شرایط و بکارگیری نیروی کار جدید فارغ‌التحصیل دانشگاهی از پرداخت ۲۰ درصد حق بیمه عمر کارفرما به مدت 2 سال معاف می‌شوند.
همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد درباره عملکرد این مجموعه در بحث اشتغال سال 96 گفت: در سال گذشته به حدود 700 نفر از ایثارگران ، مشاوره شغلی ، 719 نفر مشاوره فنی و تخصصی داده شد و برای 99 نفر در بحث اشتغال خانگی ، شغل ایجاد شد.
احمد ابراهیمی افزود: طرح خوداشتغالی و کارآفرینی ایثارگان از طریق صندوق توسعه ملی و صندوق اشتغال بنیاد شهید و ایثارگران ، اشتغال 93 نفر با معرفی به بانک ها و نیز 170 نفر استخدام در دستگاه های دولتی از جمله فعالیتهای ما بوده است.
وی طرح آموزش برای استخدام را از جمله طرح های دیگر بنیاد شهید عنوان کرد و گفت: بر اساس آن کارفرمایان شرکت ها برای هماهنگی با ایثارگران تشویق می شوند که کاهش مالیات، پرداخت سهم حق بیمه تا 100 درصد، پرداخت یارانه تا 75 درصد از جمله آنهاست و در سال گذشته 21 نفر در این زمینه شاغل شدند.
وی با بیان اینکه متاسفانه دستگاهها در استخدام خود به استفاده از فرزندان شهدا و جانبازان توجه ندارند، یادآورد شد: امسال پیش بینی شده که 220 نفر در طرح های سهمیه 25 درصد ایثارگران و 5 درصد ایثارگران و جامع خدمات رسانی به ایثارگران استخدام و 875 نفر نیز از طرح های تسهیلات استفاده کنند.
در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد 40طرح با در قالب اشتغال های روستایی و فراگیر با یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار و اشتغال حدود یکهزار نفر مصوب شد.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.