یه گزارش ایرنا ، در این همایش استاندار یزد به نقش آزادگان در تحمل سختی ها، گذشت، ایثار و مقاومت اشاره کرد و گفت: این عزیزان سمبل حقیقی ایثار، رشادت، ایمان، ولایتمداری و فداکاری در میان مردم و جوانان هستند.
محمود زمانی قمی افزود: عزت و اقتدار ایران اسلامی در عرصه های داخلی و خارجی مدیون کسانی است که خالصانه تمام سختی ها را به جان خریدند و لحظه ای در مقابل دشمن سر تسلیم فرود نیاوردند.
استاندار یزد تصریح کرد: آزادگان در زندان های رژیم بعثی عراق با قدرت ایمان بر تمام مسائل و مشکلات پیروز شدند، قدرت و شجاعت مثال زدنی خود را به جهانیان و دنیای استکبار نشان دادند.
زمانی قمی یادآور شد: باید قدردان ایثار و فداکاری آنها باشیم که لحظه ای دست از اهداف و آرمان های والای انقلاب برنداشتند و در سایه دین از حریم حق پاسداری کردند.

** سرفرازی انقلاب مدیون ایثارگران است
همچنین یکی از رزمندگان و آزاده های هشت سال دفاع مقدس گفت: سرفرازی جمهوری اسلامی مدیون ایثارگرانی است که بخاطر خدا و تحقق ارزش های دینی و انقلابی از تمام هستی خود گذشتند.
حجت الاسلام سید حسن میرسید، افزود: دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته از هیچ کوششی دریغ نکردند ولی حضور مردم و ایثارگران در صحنه موجب شکست آنها شده است.
وی با اشاره به اینکه آزادگان در کشور سمبل های حقیقی ایثار و مقاومت هستند تصریح کرد: باید خاطرات و فداکاری آنها بنحو مناسب در بین مردم و جوانان ترویج شود.
این کارشناس مذهبی در ادامه گفت: برگزاری همایش های مختلف فرهنگی با حضور آزادگان و رزمندگان نقش مهمی در ترویج فرهنگ شهادت و فداکاری در جامعه دارد و باید مرتب انجام شود.
میرسید بیان کرد: ذکر خاطرات توسط آزادگان در دوران اسارت و تبیین آن در جامعه و به خصوص در میان جوانان به عنوان یک کار مهم فرهنگی بسیار ضروری است و باید گسترش یابد.

** استان یزد 754 آزاده دارد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: 754 آزاده در این استان زندگی می کنند و سالانه زیر پوشش برنامه های فرهنگی و اجتماعی این نهاد قرار دارند.
احمد ابراهیمی افزود: تهیه و چاپ خاطرات آزادگان از فعالیت های مهم این نهاد است که تاکنون 2 عنوان کتاب تهیه شده است و بزودی سومین عنوان کتاب نیز چاپ و در دسترس عموم قرار می گیرد.
وی ادامه داد: برگزاری همایش سالانه و سایر فعالیت های فرهنگی با حضور آزادگان و خانواده های آنها نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در راه دین دارد.
همچنین در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، جمعی از مسئولان و آزادگان برگزار شد چند برنامه فرهنگی شامل خاطره گویی ، پخش کلیپ و شعرخوانی و اجرای سرود انجام شد.
26 مرداد یادآور بازگشت آزادگان به میهن در سال 1369 و فرصتی برای مرور رشادت‌های این غیور مردان است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد امروز به ایرنا گفته بود : 754 آزاده که شامل 737 نفر آزادگان هشت سال دفاع مقدس و بقیه زندانیان سیاسی رژیم ستم شاهی هستند از انواع خدمات این نهاد در استان استفاده می کنند که شامل نیروهای بسیج و سپاه ، ارتش و انتظامی هستند.
وی ادامه داد: استان 50 هزار رزمنده دارد که از این تعداد 754 نفر آزاده ، یکهزار و 500 تن جانباز و سه هزار و 850 نفر نیز به شهادت رسیدند.
مدیرکل بنیاد شهید استان با اشاره به مدت زمان اسارت آزادگان اظهار داشت: 40 نفر کمتر از 2 سال ، 265 نفر 2 الی چهار سال ، 114 نفر چهار الی 6 سال ، 282 نفر 6 تا هشت سال و 53 نفر بیش از هشت سال در اسارت بودند.
همچنین استاندار یزد به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور در پیامی گفت: نسل جدید همواره این عزیزان را به عنوان نماد مقاومت ملت ایران در مقابل دشمنان این سرزمین در صبر، ایمان، توکل، پایداری و شجاعت الگوی خویش قرار دهند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمود زمانی قمی در این پیام نوشت: 26 مرداد ماه، یادآور بازگشت غرور آفرین آزادگانی است که پس از تحمل سال ها شکنجه و صبوری به شرف آزادگی نائل آمدند و بردباری خانواده این والا مقامان در دوران اسارت مایه افتخار و الگویی ماندگار در مسیر پایداری نسبت به اهداف الهی و تجلی حق طلبی است.
وی ادامه داد: آزادگان سرافراز هرگز متعلق به زمان خاص و مقطعی از تاریخ نیستند بلکه همواره برکات اراده و ایمان آنها در همه ارکان ایران و باور انقلابی مردم جاری است ،زیرا پیام و عمل آنها غریو سربلندی جمهوری اسلامی است و برای همیشه در قالب مدلی ماندگار، بستر بهره جویی در تمام دوران ها محسوب می شوند.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.