به گزارش ایرنا هادی مقیمی روز شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی اردکان با بیان اینکه از صنایعی که عامل اشتغال در جامعه هستند در شرایط بحرانی باید حمایت کرد افزود: هدف از تشکیل این نشست شناسایی مشکلات و ارائه راهکاری برای رفع موانع تولید در واحدهای صنعتی شهرستان است .
وی اضافه کرد: این راهکارها و جمع بندی مشکلات واحدهای صنعتی و معدنی نیز در نشست ستاد مقاومتی استان یزد مطرح می شود تا به مصوبات خوبی برسیم و موانع و مشکلات را برطرف نماییم .
فرماندار اردکان تصریح کرد: آنچه مسلم است باید آمادگی مقابله با تکان های مقاومتی در حوزه صنعتی با توجه به شرایط کشور و مشکلاتی که بر اثر تحریمات خارجی به وجود خواهد آمد را داشته باشیم.
مقیمی گفت: مهمترین ابزار مقابله با تکان ها تکیه بر توانایی های داخلی با بهره وری بیشتر، صرفه جویی در منابع ، هم افزایی بیشتر دستگاه ها و رفع موانع تولیدات در حوزه های اداری است .
وی با بیان اینکه در شهرستان اردکان واحدهای صنعتی مختلفی وجود دارند از جمله واحدهای کاشی، سرامیک، شیشه، فولاد و مهمتر از همه این ها صنعت بوم گردی اردکان و صنعت فرآوری محصولات کنجدی است که قدمت چندین قرن دارد، افزود: لازم است که به طور جدی این صنایع منحصر به فرد در کشور را حمایت و حفظ کنیم و برای توسعه آن اقدامات لازم را انجام دهیم.
فرماندار اردکان اظهار داشت: با افزایش قیمت ارز، عمده ترین مشکل در حوزه فرآوری محصولات کنجدی به وجود می آید .
مقیمی یادآورشد: با افزایش کنجد وارداتی لازم است با توجه به این که فرآورده های محصولات کنجدی قابل ارزش و به خصوص روغن به دست آمده از آن، بسیار سالم است و می تواند جزو کالاهای اساسی و استراتژیک در صنایع غذایی مطرح شود ، دولت لازم است حمایت کند.
وی گفت: برای واردات این محصول با ارز دولتی می توانیم این صنعت را در اردکان سرپا نگه داریم.
در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی، 28 دستگاه اجرایی و واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان حضور داشتند و مشکلات خود را عنوان کردند .
استان یزد حدود سه هزار و 600 واحد صنعتی و تولیدی دارد که اغلب آنها در دشت یزد - اردکان مستقر هستند.
در اردکان هم 242 واحد صنعتی و 70 واحد معدنی، مستقر است.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.