به گزارش ایرنا ، محمود زمانی قمی روز پنجشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برگزار شد، نقش یزدی ها در اقتصاد و تولید ناخالص ملی را بیش از جمعیت آن دانست.
وی افزود: هم اکنون هر شهروند یزدی سالانه 230 میلیون ریال ارزش افزوده تولید می کند که از این لحاظ بعد از بوشهر در رده دوم قرار دارد.
وی با بیان اینکه یزد به لحاظ بهره وری از منابع نادر و کمیاب آب در کشور پیشتاز است ، یادآور شد: هیچ گزینه ای برای تأمین آب کنار گذاشته نمی شود و تلاش هایی در بحث تعرض به خط لوله آب انتقالی استان و مباحث حقوقی آن انجام شد.
وی ادامه داد: در بحث مقوله آب ، یزد جزو کم بارش ترین و کم آب ترین استانهاست، به همین دلیل قبل از اعمال محدودیت در حوزه آب انتقالی زاینده رود اصفهان، با تبیین بسته های مدیریت و تغییر الگوی مصرف پیش بینی های لازم انجام شد.
استاندار یزد تأکید کرد: عمده ترین عامل مدیریت مصرف آب ، روحیه قناعت و اقتصادی بودن یزدی ها و ارائه بسته های لازم در تغییر الگوی مصرف است.
زمانی قمی در ادامه از صادرات سالانه 500 میلیون دلار محصولات تولید یزد خبر داد و افزود: هم اکنون 50 درصد کاشی و سرامیک ، 27 درصد نساجی و 15 درصد فولاد کشور در این استان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
وی ادامه داد: ذخیره معدنی این منطقه پنج میلیارد تن پیش بینی می شود که 1.2 میلیارد تن آن قطعی است و استان با 32 ماده معدنی رتبه نخست کشور را در تنوع مواد معدنی دارد.
زمانی قمی در ادامه نشست یادشده یادآور شد: این استان با داشتن بزرگانی همچون شهید آیت الله صدوقی سومین شهید محراب از دیرباز نقش ارزنده ای در سطح کشور داشته است.
وی با اشاره به خوشنامی یزدی ها در حوزه پزشکی نیز تصریح کرد: یزد به همین دلیل و با ارائه کیفیت بالای خدمات و اخلاق مداری پزشکان همواره میزبان بیمارانی از سایر استانهاست.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.