به گزارش روز شنبه روابط عمومی این نهاد در استان 'امیر زین‌العابدین قمی' با بیان اهمیت ایجاد فرصت‌های اقتصادی با هدف توانمندسازی جامعه هدف تحت حمایت در عرصه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنعت، معدن و خدمات گفت: طی چهارماهه نخست سال جاری 378 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ایجاد شد.
وی با اشاره به اینکه تسهیلات اعطایی به مددجویان مستعد کار در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی پرداخت می‌شود اظهار داشت: طرح‌های کارانگیزی به‌منظور ایجاد روحیه و امید در زندگی مددجویانی که با مشکلات روحی، جسمی، روانی مواجه هستند انجام می‌شود و کسب درآمد اقتصادی در این‌گونه طرح‌ها مدنظر نیست.
این مسوول گفت: در طرح‌های توان‌افزایی نیز طرح‌هایی با سرمایه اندک متناسب با توان مددجو که از این طریق بخشی از هزینه سبد مصرفی خانواده را تأمین کند اجرا می‌شود و در طرح‌های خودکفایی نیز انتظار می‌رود طی یک دوره زمانی معین درآمدزایی و خودکفایی خانواده تحت حمایت را فراهم کرده به‌طوری‌که منجر به خروج مددجو از حمایت شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد ادامه داد: 248 طرح ایجادشده در چهارماهه نخست امسال درزمینهٔ خودکفایی، 110 طرح توان‌افزایی و 20 طرح کار انگیزی بوده و از این تعداد طرح‌ها 168 مورد در بخش خدمات، 98 مورد دام‌پروری، 49 مورد صنایع‌دستی، 32 مورد کشاورزی و 31 مورد فعالیت‌های صنعتی و معدنی بوده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد بابیان اینکه طی این مدت 168 مورد تسهیلات نیز به‌عنوان وام مجدد برای توسعه طرح‌های اجراشده پرداخت شد تصریح کرد: 28 میلیارد و 459 میلیون تومان وام اشتغال طی سال 96 به هزار و 377 مددجوی زیر پوشش این نهاد اعطا شد.
38 هزار نفر از خدمات کمیته امداد امام (ره) استان یزد بهره مند هستند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.