به گزارش ایرنا، ایرج حیدری سه شنبه شب در نشست ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان افزود: بورس منطقه ای هرمزگان با همکاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد و دارایی استان، باید در سیمیناری موارد چگونگی تامین مالی از بورس را به شرکت ها و واحدهای صنعتی و کشاورزی که شرایط حضور در بازار بورس را دارند، بیاموزند.
وی همچنین با اشاره به بازدیدی اخیری که از شهرستان بشاگرد داشتند، گفت: این شهرستان یکی از مناطق مهم هرمزگان برای سرمایه گذاری است و برای کشت محصولی چون زعفران مناسب است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان اظهار داشت: از دیگر موضوع هایی که ستاد مدیریت و راهبری اقتصادی مقاومتی استان دنبال می کند، برنامه ریزی برای ماندگاری روستاییان در مناطق روستایی صورت گیرد.
حیدری گفت: روستاییان برای یافتن شغل مناسب به شهرهای بزرگ و صنعتی کشور پناه می برند که با ایجاد اشتغال و منابع درآمدی پایدار برای آنان می توان از مهاجرت آن ها جلوگیری کرد.
وی بیان داشت: باید طرح های نوین کار آفرینی با رویکرد اشتغال و درآمد زایی در مناطق روستایی هرمزگان، مورد حمایت جدی قرار گیرد.
این مسوول اضافه کرد: باید منابع ایجاد اشتغال در مناطق روستایی در اختیار نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی قرار گیرد تا از ایده های نو در جهت ایجاد مشاغل خرد و کوچک برای افراد تحت حمایت استفاده کنند.
حیدری خاطرنشان کرد: نتیجه اقتصاد مقاومتی باید بازگرداندن کارکرد روستاها به روستاها باشد که این امر مورد غفلت واقع شده است.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.