عضو هیات مدیره جامعه معلولان استان مرکزی با یادآوری اینکه اجرای برنامه های مناسب سازی محیط های شهری و عمومی از حقوق اولیه معلولان بشمار می رود، گفت: توجه به نیازهای کاربردی معلولان در شهرسازی و معماری ضرورتی جدی برای برنامه ریزان و مدیران شهری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مصطفی چقایی افزود: حضور بدون مانع افراد معلول تاثیر مستقیم بر استقلال فردی و پذیرش اجتماعی این قشر جامعه دارد و در مقابل اگر زمینه برای حضور بدون مانع افراد با معلولیت فراهم نشود منجر به طرد اجتماعی و حاشیه شینی افراد معلول می شود.
وی، با یادآور بلاتکلیفی 2 ساله قانون بازنشستگی معلولان افزود: موضوع پرداخت سنوات ارفاقی به منظور بهره مندی معلولان از بازنشستگی پیش از موعد همچنان در بند اما و اگرهایی مانده است که از نبود عزم جدی برای حل مشکلات این قشر سرچشمه می گیرد.
عضو هیات مدیره جامعه معلولان استان مرکزی، با یادآوری شرایط دشوار اقتصادی حاکم بر کشور گفت: این شرایط فشار مضاعفی بر معلولان نسبت به افراد غیرمعلول وارد می کند زیرا در چنین شرایطی اشتغال و تامین درآمد افراد دارای معلول با موانع بسیار جدی روبه روست و این قشر ار آسیب پذیرتر از سایر اقشار ساخته است.
پیش بینی 20 پژوهش مسایل اجتماعی در استان مرکزی و ساماندهی هشت سکونتگاه غیر رسمی در دستور کار شهرداری ساوه از دیگر عنوان های خبری هفته نامه مهتاب استان مرکزی است.
این هفته نامه با مدیر مسئولی و صاحب امتیازی علی محمدی با مشی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در استان مرکزی منتشر می شود.
استان مرکزی دارای سه روزنامه، 32 هفته نامه، 13 دو هفته نامه، 16 ماهنامه، سه 2 ماهنامه، 18 فصل نامه و 2 فصلنامه است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.