به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز چهارشنبه در نشست با اعضای کمیسیون های اتاق بازرگانی استان مرکزی افزود: تسریع و تسهیل در جذب سرمایه گذار و افزایش صادرات با هماهنگی بخش خصوصی و دولتی، افزایش اشتغال و درآمدهای اقتصادی را برای این استان به همراه دارد.
وی ادامه داد: مدیریت ارشد استان و تیم اقتصادی استانداری مرکزی رفع مشکل اقتصادی استان را در دستور کار خود قرار داده و معتقد هستند که ایجاد اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی، تاثیر مهمی در رفع سایر مشکلات بخش های دیگر دارد.
استاندار مرکزی ایجاد هماهنگی بخش خصوصی و دولتی را کلید رفع مشکلات اقتصادی، افزایش صادرات در استان دانست و افزود: برای هماهنگی هرچه بیشتر این بخش ها نشست شورای گفت و گو بین بخش خصوصی و دولتی باید به صورت مرتب برگزار و مصوبات آن به صورت دقیق پیگیری شود.
آقازاده گفت: با افزایش هماهنگی بخش خصوصی و دولتی، هدفگذاری صادرات تا مرز یک و نیم میلیارد دلار برای سال آینده دور از دسترس نیست.
وی ادامه داد: تیم اقتصادی استان باید با نگاه کارشناسانه دلیل اجرایی نشدن مصوبات این شورا را بررسی و نسبت به رفع موانع موجود اقدام کنند.
استاندار مرکزی تصریح کرد: با تحقق مصوبات این شورا، 50 درصد مشکلات سرمایه گذاری و صادرات در استان برطرف می شود.
آقازاده گفت: امسال مجوز تولید 400 مگاوات برق خورشیدی با یک هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار صادر شده است و با سرمایه گذاری رنو و واحدهای سیکل ترکیبی در استان، زمینه افزایش صادرات تا مرز یک و نیم تا 2 میلیارد فراهم شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این نشسست گفت: مسئولان اقتصادی استان باید با پرهیز از شعار، اجرای طرح هایی با افزایش درآمد اقتصادی و صادرات برای استان را در دستور کار خود قرار دهند.
سعید فرخی افزود: استان مرکزی از ظرفیت های گسترده ای در حوزه تولید و صادرات برخوردار است که با هماهنگی بین بخش های مختلف دولتی و خصوصی و بارور سازی این ظرفیت ها می توان زمینه افزایش صادرات و جذب سرمایه گذار برای استان را فراهم کرد.
وی ادامه داد: شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی فرصتی برای رفع موانع و مشکلات حوزه صادرات است و باید با اجرای مصوبات پیش بینی شده، زمینه رفع مشکلات صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان را فراهم کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: شرکت های بزرگی در استان فعالیت دارند که به دلیل اینکه کارت بازرگانی دریافت نکرده ان،د درآمدهای آنها به خارج از استان منتقل می شود.
منوچهر توسطی افزود: برخی شهرستان های استان مرکزی برخلاف قانون، ایجاد اتاق بازرگانی مستقل را در دستور کار خود قرار داده اند که نیاز است در این خصوص چاره ای اندیشیده شود.
کمیسیون های مختلف اتاق بازرگانی استان مرکزی نیز در این نشست مشکلات و مطالبات خود را به استاندار این استان ارایه کردند.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشورر بیش از 2 هزار و 900 واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.