به گزارش ایرنا ، رئیس شورای شهر اردکان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که سال 1377در مزارشریف افغانستان به شهادت رسید ، افزود: از مردم معذرت می خواهم که نتوانسته ایم آنطور که لیاقت آنهاست، کار کنیم .
محمدعلی مروتی اضافه کرد: متاسفانه وضعیت شهرداری آنگونه که فکر می کردیم رضایتمند نبود .
وی با بیان اینکه بودجه شهرداری 600 میلیارد ریال بود که با تغییر قانون در مجلس، 40 درصد کم شد، تصریح کرد: از سوی دیگر 250 میلیارد ریال بدهی گذشته است ، مجبور شدیم بخشی از بدهی به طلبکاران را پرداخت کنیم.
رئیس شورای شهر اردکان یادآور شد: شهرداری برای پرداخت حقوق نیروهای خود در پایان سال قبل با ضمانت هفت عضو شورا وام گرفت در چنین وضعیت مالی و اقتصادی ، مدیریت امور شهری در واقع تخصصی و هنرمندان بود.
مروتی با اشاره به 138 مصوبه شورای شهر در سال 1396، تاکید کرد که در سال جاری با تشکیل 45 جلسه ، 41 مورد مصوب شد .
همچنین شهردار اردکان با بیان اینکه 60 میلیارد ریال از بدهی های گذشته پرداخت شد،افزود: طرح ها با وجود بدهی سال های قبل تعطیل نشد، همچنان فعالیت ها ادامه دارد .
احمد کمالی اظهار داشت: از جمله طرح های به اتمام رسیده احداث میدان ابوالفضل(ع) و امام رضا(ع) است که فراخوان برای ساخت المان میدان ها هم داده شد .
به گفته وی شهرداری ، امسال هفت هزار اصله درخت و چهار هزار اصله شمشاد و 2 هزار بوته گل در سطح شهر کاشته شده است.
شهردار اردکان یادآور شد: در 11 محل آبیاری فضای سبز از آب شرب جدا شد و در حال حاضر 80 درصد از آب چاه ها و قنات استفاده می شود و 20 درصد باقی مانده در سال آینده به صفر خواهد رسید.
در ادامه هر یک از اعضای شورای شهر به بیان عملکرد حوزه کاری خود پرداختند و به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند.
شهید صارمی در سال 1377 به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ در شمال افغانستان توسط نیروهای افراطی طالبان به شهادت رسید و روز شهادتش در تقویم رسمی ایران روز خبرنگار نامگذاری شد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.