به گزارش ایرنا، ١٧ مرداد یادآور سالروز شهادت صارمی است، شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارج نهادن به جایگاه خبر ، روز شهادت او را در تقویم ملی به روز خبرنگار ثبت کرد.
به همین مناسب جمعی از خبرنگاران فعال رسانه های گروهی مهریز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت 17 مرداد و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عرصه خبر به بیان مشکلات خود پرداختند .
آنها با اشاره به اینکه کار خبر مهم ، حساس و تعیین کننده است، خبرنگاران را پل ارتباطی مردم و مسئولان دانستند و تاکید کردند که در انجام بهتر وظایف قطعا باید مشکلات آنها رفع شود تا بتوانند با فراغ بال نقش آفرینی کنند.
روح الله غفارنژاد خبرنگار پایگاه خبری « مهریز نگار» ، مهمترین مشکل خود را نبود بیمه و فعالییت حق الزحمه ای دانست و پیگیری این مشکل را توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار شد.
وی ادامه داد: برای تهیه خبر باید روابط عمومی اداره ها و نهادها بیشتر همکاری کنند تا خبرنگاران برای پیگیری موضوع و سوژه های مورد نظر خود زیاد معطل نشود و در این خصوص باید از افراد علاقه مند در مسئولیت روابط عمومی ها استفاده شود.
علی ابویی با 10 سال فعالیت با نشریه محلی « آیینه مهریز» ، به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی و ارتقای سطح دانش خبری به عنوان یک ضرورت تاکید کرد و انجام آن را توسط متولیان امر خواستار شد .
به گفته وی سال های گذشته یک دوره خبرنگاری در مهریز برگزار شد که در افزایش سطح دانش خبرنگاران بسیار ارزشمند بود و باید اینگونه دوره های ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه بیشتر خبرنگاران در ازای ارسال خبر فقط وجه کمی به عنوان حق الزحمه دریافت می کنند، و استخدام رسمی هم نیستند از مسئولان خواست همانند سایر دستگاه های دولتی برای جذب و به کارگیری رسمی آنها اقدام شود.
زهرا جوانمردی که فعالیت خبری خبرگزاری فارس را در مهریز بر عهده دارد ، بر همراهی و همکاری مسئولان و روابط عمومی دستگاه های اجرایی در تهیه اخبار به موقع تاکید کرد .
وی لزوم همکاری بیشتر روابط عمومی دستگاه های اجرایی با رسانه ها را یادآور شد و اظهار داشت: در این صورت آنها وظایف خود را با اشتیاق بیشتری انجام خواهند داد و مسئولان روابط عمومی ها هم در قبال پرسش های خبرنگاران برای تهیه خبر و گزارش پاسخگو باشند.
این فعال رسانه ای به اهمیت برگزاری نشست های خبری با حضور مدیران اجرایی و ارتباط بهتر و دوسویه اصحاب رسانه با مسئولان برای انعکاس بهتر اخبار و گزارش ها تاکید دارد.
مسئول روابط عمومی فرمانداری مهریز هم به اهمیت و نقش این حرفه اشاره کرد و گفت: برای تهیه اخبار شهرستان ، شورای هماهنگی روابط عمومی اداره ها تشکیل شده است و فعالیت دارد.
عباس حکایتی افزود: در سال 1396 با حضور خبرنگاران ، 25 نشست خبری با مدیران اجرایی برگزار شد و عملکرد اداره ها و نهادها با همت و همراهی فعالان این عرصه در رسانه ها پوشش داده می شود.
وی تصریح کرد: برگزاری دوره های علمی و دانش افزایی برای خبرنگاران جزو برنامه های مهم و مورد نیاز است که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج رسانه برگزار می شود.
همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز با قدردانی از خبرنگاران اظهار داشتت: هم اکنون 15 خبرنگار در این شهرستان با نشریه های محلی ، استانی و کشوری همکاری دارند.
سید رضا آقایی افزود: یک پایگاه خبری و 2 نشریه محلی نسبت به انعکاس اخبار و گزارش های شهرستان فعالیت دارد و برای گسترش آنها بر حسب نیاز پیگیری و اقدام می شود.
وی تصریح کرد: دوره های آموزشی، نشست های خبری ، پیگیری برای بیمه خبرنگاران ، ارائه تسهیلات و معرفی به بانک ها و رسیدگی به سایر نیازهای آنها جزو برنامه هاست .
فرماندار مهریز هم هفته جاری به نقش فعالان این عرصه اشاره کرد و یادآور شد: دولت برای حمایت و همراهی خبرنگاران مشکلی ندارد تاکنون بر حسب ضرورت پیگیر مطالبات آنها بوده است.
سیدمحمد رستگاری افزود: تاکنون بارها به صورت مکتوب و همچنین در جلسه شورای اداری از مدیران دستگاه های اجرایی برای همکاری مناسب با خبرنگاران و پاسخگویی به سوالات آنها تاکید کرده است.
وی افزود: با همکاری مدیران اجرایی در قالب برنامه مدون و پیگیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نشست های خبری برگزار می شود که نتیجه خوبی را به همراه داشته است .
محمود صارمی سال 1347 در شهر بروجرد چشم به جهان گشود و 17 مرداد 1377 همراه هشت دیپلمات ایرانی به دست گروه طالبان در شهر مزارشریف مرکز استان بلخ واقع در شمال افغانستان به شهادت رسید.
مهریز 15 خبرنگار فعال و سه شهید خبرنگار به نام های غلامرضا برهان ، علی اکبر کورشفر و سید مهدی میر افضلی سریزدی دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.