به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان ، این فیلم کوتاه هفت دقیقه ای اولین تجربه فیلمسازی زهرا یعقوبی هنرجوی دوره هفت ماهه فیلم سازی انجمن سینمای جوان لاهیجان است که در قالب داستانی ساخته شده است.
عواملی که در ساخت این فیلم کوتاه داستانی همکاری داشته اند عبارتند از کارگردان زهرا یعقوبی ،نویسنده فیلمنامه مطهره کریمی ، تصویربردار سعید زارع ، تدوین و صداگذاری فرزاد بهمن پور ،منشی صحنه و دستیار کارگردان فاطمه علیزاده ، دستیار تصویر رقیه کوچکی، مشاور کارگردان نواب محمودی و بازیگردان صاحبه خدمتگزار ، عکاس سامان خواجه وندی و بازیگران امین پیروج ، ناصر احمدی ، حسن خیری .
این فیلم کوتاه داستانی ، بصورت فول اچ دی تصویربرداری شده است و درباره مرد جوانی است که در یک روز برفی یاد عزیز از دست رفته اش می افتد .
همچنین بیست و سومین نشست انجمن داستان بیژن نجدی روز یکشنبه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد که در این نشست رضا عابد نویسنده و منتقد ادبی، مهدی دلگرم مدرس داستان نویسی، افشین معشوری سردبیر هفته نامۀ عطر شالیزار و سایر میهمانان و اعضای انجمن حضور داشتند.
شهلا شهابیان مدیر جلسه ضمن اشاره به گلی ترقی نویسندۀ مورد بحث جلسه و داستان انار بانو و پسرهایش شروع جلسه را اعلام کرد و سپس اعضا و میهمانان به بیان و تبادل نظر پیرامون مشخصه های داستانی این نویسنده پرداختند.
از مهمترین محورهای مورد بحث این جلسه می توان به نقش برجستۀ خاطرات، زبان سلیس، امر مهاجرت و نوستالوژی در داستانهای این نویسندۀ معاصر اشاره کرد و داستان خوانی مسعود فرحزاد حسن ختام جلسه بود.
شهرستان لاهیجان با 6 انجمن ادبی و هنری یکی از شهرستان های فعال در عرصه های فرهنگی و هنری است.
این شهرستان آموزش عکاسان و فیلمسازان شرق گیلان را بر عهده دارد و همه ساله همایش های مختلفی برگزار می کند.
شهرستان لاهیجان 168هزار نفر جمعیت دارد و در 40 کیلومتری شرق مرکز گیلان (شهر رشت) قرار دارد.
خبرنگار : فرهاد نظرپور **انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.