به گزارش ایرنا ، در این کارگاه که به همت کانون خبرنگاران ، بسیج رسانه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری فرمانداری برگزار شد، مدیران روابط عمومی ها با اهمیت خبر و نحوه خبرنویسی و تهیه انواع گزارش های خبری آشنا شدند.
به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز این کارگاه آموزشی رایگان و با هدف ارتقای سطح علمی و عملی مدیران روابط عمومی دستگاه های دولتی در انجام وظایف خود در حوزه خبرنویسی برگزار می شود.
سیدرضا آقایی با اشاره به اینکه 20 نفر در کارگاه حضور دارند، افزود: کارگاه با حضور استادان روزنامه نگاری به صورت هفتگی و تا پایان سال 1397 ادامه دارد و بعد از برگزاری آزمون نسبت به ارائه گواهینامه به متقاضیان اقدام می شود.
این مسئول اظهار داشت: شرکت ‌کنندگان در این دوره با مفاهیم اصلی خبر آشنا می شوند و با مباحثی مانند اصول خبر، ارزش ‌های خبری، سبک‌ های نوین خبرنویسی، تیتر، لید و متن خبر آشنا خواهند شد.
آقایی تصریح کرد: در ادامه کارگاه ، آموزش تیتر نویسی، گزارش نویسی ، اصول مصاحبه و انواع آن ، درست نویسی و سواد رسانه ای با حضور استادان استان برگزار می شود.
وی یادآور شد: سال 1395 کارگاه آموزش خبرنویسی و خبرنگاری در مهریز با حضور 40 نفر با همکاری کانون خبرنگاران و بسیج رسانه برگزار شد که نقش مهمی در ارتقای علمی شرکت کنندگان داشت.
این مسئول افزود: همکاری مدیران روابط عمومی ها با خبرنگاران مسلط به خبرنویسی نقش مهمی در انعکاس اخبار و گزارشات شهر دارند و این اداره با همکاری فرمانداری و کانون خبرنگاران به کار خود ادامه می دهد.
به گفته آقایی ، در کارگاه های بعدی ، خبرنگاران فعال شهرستان برای هماهنگی و هم اندیشی دعوت می شوند.
مهریز 40 دستگاه اجرایی و 10 خبرنگار فعال دارد و کانون خبرنگاران و بسیج رسانه شهرستان فعالیت خود را سال 1392 آغاز کرده و 100 عضو دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.