به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان، حیدر تورانی عصر شنبه در همایش هم اندیشی غنی سازی کتاب های درسی با فرهنگ دریایی که در مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس برگزار شد، افزود: نگاه وزارت آموزش و پرورش آشنایی مبنایی و کاربردی دانش آموزان با اطلاعات و دانش روز در حوزه دریایی است.
وی بیان داشت: براساس نظام تحول آموزش درسی مباحث دریایی در دوره های ابتدایی، متوسطه اول و کتاب های تازه تالیف پایه های دهم تا دوازدهم متوسطه دوم اضافه شده و به عنوان یک نیاز اساسی در نظام آموزشی دنبال می شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهارداشت: در این راستا دانش آموزان با مشاغل دریا پایه، اقتصاد دریا و فرهنگ دریا آشنا می شوند.
تورانی یاد آور شد: هم چنین تفاهم نامه ای در راستای توسعه فرهنگ دریا و اقتصاد دریا محور برای دانش آموزان بویژه در استان های ساحلی، بین دفتر تالیف کتاب های درسی فنی و حرفه ای و کاردانش و مرکز بررسی ها و مطالعات راهبردی سازمان بنادر منعقد شد.
وی، اهمیت این تفاهم نامه را تکمیل اجزای بسته های آموزشی رشته های دریایی، توانمند سازی هنر آموزان هنرستان های دریایی، برگزاری بازدید های علمی و بکارگیری استانداردهای IMO عنوان کرد. سرپرست سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ارتقای سواد و فرهنگ دریایی دانش آموزان ومعلمان در زمینه فرهنگ دریا با رویکرد دریاهای سرزمینی، اقیانوس ها و دریاها از اهداف این تفاهم نامه است.
معاون توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز گفت: بر مبنای تفاهم نامه ای که بین سازمان بنادر و دریانوردی و مرکز تالیف کتب درسی آموزش‌ و پرورش منعقد شد، تاکنون مطالب قابل توجهی درباره فعالیت‌ های دریایی، دریانوردی، بندری و حمل و نقل دریایی در کتاب درسی های ابتدایی تا متوسطه درج شده است.
منصور آرامی افزود: تهیه 200 دقیقه فیلم آموزشی در خصوص دریا و فرهنگ دریایی و بارگذاری آن در سایت رشد وزارت آموزش و پرورش از دیگر اقداماتی است که می تواند در این بخش به ارتقای فرهنگ دریا کمک کند
وی اظهارامیدواری کرد: اضافه کردن بحث های دریایی به کتاب ‌های درسی علاوه بر ارتقای سطح سواد دریایی مردم، زمینه بهره برداری هرچه بیشتر از مزایای دانش دریایی در همه بخش ها را برای جامعه فراهم کند.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز با تاکید بر توسعه آموزش های دریایی گفت: در قالب تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با سازمان بنادر و دریانوردی کشور، زمینه تبیین جایگاه فرهنگ دریایی در کتاب های درسی فراهم است.
دانش هاشمی پور افزود: آموزش و پرورش به منظور اشاعه ی فرهنگ دریایی و ارتقای آگاهی نسل آینده ساز جامعه در این بخش از همه ظرفیت های خود بهره خواهد گرفت.
وی بیان داشت: استان هرمزگان دارای یکهزار و 400 کیلومتر مرز دریایی و 14 جزیره کوچک و بزرگ است که این ظرفیت به عنوان یک ضرورت بنیادی در نظام آموزشی کشور است.
بازدید از بندر شهید رجایی به عنوان قطب تجارت ایران و سایر ظرفیت های دریایی و بندری استان هرمزگان از دیگر برنامه های این رویداد آموزشی بود.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.