به گزارش ایرنا، این مرکز امروز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان و مردم محلی افتتاح شد و در آن خدمات توانبخشی ، فیزیوتراپی، آموزشی و بهداشتی رایگان به حدود 200 سالمند ارایه می شود.
هم اکنون در شهرستان مهریز سه مرکز روزانه سالمندان و در استان یزد هم در مجموع 16مرکز
روزانه نگهداری این قشر فعالیت دارد.
مدیر کل بهزیستی استان یزد در مراسم بهره برداری از مرکز یادشده در خورمیز مهریز گفت: توسعه مراکز روزانه سالمندان یکی از هدف های مهم سازمان بهزیستی در شهرستان هاست که با مشارکت بخش خصوصی و خیران انجام می شود.
جلیل عفتی افزود: این مراکز با هدف فراهم کردن شرایط بهتر برای زندگی افراد سالمند و همچنین پاسخگویی به نیازها و مشکلات آنها راه اندازی و تقویت می شود.
همچنین امام جمعه مهریز گفت: خدمت رسانی به سالمندان و رسیدگی به نیازهای آنها کار بسیار مهم دینی است که باید مسئولان و مردم در کنار هم برای ایجاد چنین مراکزی تلاش کنند.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی افزود: خیران و بخش خصوصی باید دولت را در ایجاد
مراکز روانه سالمندی کمک کنند که در آموزه های دینی هم این کار بسیار مورد تاکید است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
معاون توانبخشی، اداره کل بهزیستی استان هفتم مهر 1396 تعداد سالمندان استان را 100 تا 105 هزار نفر( 9.5 درصد) از جمعیت یک میلیون و 138هزاری نفری یزد ذکر کرد و گفت: این عدد در کشور، 9.3 درصد است.
محمد حسین غنیمت به خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت سالمندان استان در حال افزایش است و یزد از لحاظ جمعیت سالمندی در میان 31استان کشور در ردیف 13 قرار دارد.
وی از گیلان و مازندران به عنوان استان هایی یاد کرد که بیشترین جمعیت سالمند را در کشور دارد، عنوان کرد: هرمزگان ، بوشهر و سیستان و بلوچستان از لحاظ جمعیتی از جمله استان های جوان ایران هستند .
غنیمت تاکید کرد: سیاست سازمان بهزیستی این است که به جای توسعه مراکز شبانه روزی سالمندان با تقویت خانواده محوری، به این قشر در منزل ارائه خدمات شود و مراکز روزانه را توسعه دهیم.
بر اساس سرشماری 1395 از جمعیت 79 میلیونی کشور، هفت میلیون و 400 هزار نفر یعنی 9.28 درصد سالمند هستند و پیش بینی می شود که درصد سالمندان ایران تا سال 2025 میلادی یعنی هشت سال دیگر به 10 و تا سال 2050 میلادی یعنی 33 سال دیگر به بیش از 30 درصد برسد.
استان یزد یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد، 85درصد در شهرها و بقیه در روستا زندگی می کنند که تعداد سالخوردگان شهری بیش از روستاهاست.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.