فرماندار مهریز گفت: مهمترین نیاز اساسی توجه به خودکفایی و اشتغال مدجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) است که مدنظر مسوولان قرار گیرد.
سید محمد رستگاری در آستانه هفته احسان و نیکوکاری در بازدید از کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان افزود: برنامه های کمیته امداد باید بر محور اشتغال و خودکفایی باشد که تحقق آن موجب رفع فقر و مشکلات اقتصادی است.
وی با بیان اینکه دولت برای خودکفایی و اشتغال مددجویان اعتبار و برنامه های خوبی تاکنون در نظر گرفت، بر پیگیری مسوولان در اجرای طرح ها و برنامه های مناسب تاکید کرد.
فرماندار مهریز ادامه داد: اگر با طرح های مناسب نسبت به خودکفایی و اشتغال مدجویان به صورت جدی اقدام های علمی انجام شود قطعا شاهد کاهش بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود.
رستگاری با قدردانی از فعالیت های کمیته امداد تصریح کرد: همکاری خیران و مردم نوعدوست در کنار دولت ضامن اجرای طرح های تولیدی ، اشتغالزایی و خودکفایی است و باید پیگیری شود.
حدود 9 درصد جمعیت شهرستان مهریز زیرپوشش خدمات مختلف کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
هفته احسان و نیکوکاری از 15 اسفندماه آغاز می شود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

**
امام جمعه مهریز گفت: مردم و تشکل های مختلف باید همواره دولت را در انجام طرح های آبخیزداری و حفظ منابع طبیعی یاری دهند.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در آستانه روز درختکاری(15الی 21اسفند) در دیدار کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان افزود: حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه دینی و ملی است .
وی ادامه داد: منابع طبیعی سرمایه کشورهاست، باید از این سرمایه بنحو اصولی بهره برداری کرد.
امام جمعه مهریز تاکید کرد: درختکاری یکی از سنت های مهم محسوب می شود و در این خصوص آیات و روایات زیادی وجود دارد، باید برای انجام آن کارهای فرهنگی و اطلاع رسانی شود.
محی الدینی یادآور شد: با آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری مردم و مسوولان برای آبادانی و سرسبزی نسبت به غرس نهال اقدام می کنند که حفظ و حراست از آن بسیار اهمیت دارد.
وی همکاری همه مردم و دستگاه های اجرایی با اداره منابع طبیعی را خواستار شد.

**
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد با بیان اینکه پدافند غیر عامل صلح آمیزترین و اثربخش ترین روش دفاعی است، گفت: اجرای دقیق سیاست های کلی نظام در امور پدافند غیرعامل موجب ارتقای پایداری ملی در همه ابعاد آن خواهد شد.
محمد صادق طهماسبی در کارگاه آموزشی عمومی پدافند غیر عامل ویژه دبیران آمادگی دفاعی مدارس استان افزود: یکی از محورهای اساسی امنیت ملی با توجه به راهبردهای دفاعی ایران موضوع پدافند غیرعامل است.
وی اضافه کرد: تهدید دشمنان نظام به شکل پیچیده ، ترکیبی، متنوع، فناورانه و نوین به صورت بالقوه امنیت ملی ، استقلال و تمامیت ارضی کشور را نشانه گرفت و اهمیت دفاع غیرنظامی و پدافند غیرعامل را بیش از پیش بر همگان آشکار کرد.
وی اظهار کرد: نگاه ویژه به پدافند غیرعامل کاهش تلفات انسانی ، کاهش آسیب پذیری زیرساخت های ملی و مراکز حیاتی، حساس و مهم کشور را به دنبال خواهد داشت .
وی به بند هفتم این سیاست ها مبنی بر فرهنگ سازی و آموزش عمومی در به کارگیری اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در بخش های دولتی و غیر دولتی، پیش بینی مواد درسی و توسعه تحقیقات در زمینه پدافند غیرعامل تاکید کرد.
وی بیان کرد: باید آموزش را در اولویت اصلی این حوزه قرار دهیم تا فرزندان ما از نوجوانی و جوانی با اصول و الزامات پدافند غیرعامل آشنا شوند و به نحو شایسته ای از سرمایه های ملی و اجتماعی خود محافظت کنند.
طهماسبی بیان کرد: با افتتاح مرکز خیری و مهارت آموزی زنده یاد جوکار در آزادشهر یزد و با توجه به فراهم شدن زیرساخت های لازم ، آمادگی کامل وجود دارد، دوره های آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل را به صورت ملّی در این مرکز برگزار کنیم.
کارگاه آموزشی عمومی پدافند غیرعامل ویژه دبیران آمادگی دفاعی مدارس استان با حضور بیش از 200 نفر از کارشناسان آموزشی و ضمن خدمت آموزش و پرورش و دبیران آمادگی دفاعی مدارس استان در مرکز ملی و خیری مهارت آموزی جوکار (CBRNE ) یزد برگزار شد.

**
معاون فرمانداری بافق بر ضرورت مناسب سازی اماکن و معابر عمومی شهری تاکید کرد و گفت: احقاق حقوق معلولان از جمله اجرای صحیح قوانین مناسب سازی توسط مسوولان ذی ربط است.
محمدعلی طالعی در چهارمین نشست کمیته مناسب سازی و شورای سالمندان شهرستان اظهار کرد: مناسب سازی در جایگاه آئین نامه اجرایی، دومین ماده قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بود که در حال حاضر جایگاه ویژه تری پیدا کرد و به صورت قانون در آمده است.
وی در این نشست ، پیگیری مصوبات گذشته و تصمیم گیری های لازم برای مناسب سازی اماکن و معابر عمومی و همچنین تکریم جایگاه سالمندان را ضروری دانست و افزود: برای دستیابی به اهداف مناسب سازی باید با تغییر نگرش و افکار مسئولان، ضرورت پرداختن به این مبحث در ذهن افراد تقویت شود آنگاه تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها، جامع تر و عملی تر خواهد بود.
رئیس اداره بهزیستی بافق و دبیر جلسه هم در این نشست با بیان گزارشی از عملکرد مصوبات گذشته در سال جاری، خواستار جدیت بیشتر در اجرای صحیح قوانین مناسب سازی و ایجاد شهری بدون مانع در راستای تکریم جایگاه 30درصدی جمعیت جامعه از جمله سالمندان و ناتوانان جسمی- حرکتی شد.
محسن خوشگذران افزود: با توجه به بعضی کوتاهی ها در نظارت بر اجرای صحیح قوانین مناسب سازی معابر عمومی از سوی دفاتر فنی ارگان های ذیربط ، شاهد هزینه کردهای مضاعف در بخش مبلمان شهری هستیم که با هماهنگی بین کارشناسان، مناسب سازی می توان مانع هدر رفت هزینه ها شد.
بررسی و نظر اعضای جلسه، تایید نقشه پروژه های عمرانی و شهری توسط نظام مهندسی، پیگیری فرمانداری نسبت به کوتاهی های صورت گرفته ، همکاری نهادها برای تشکیل بنیاد فرزانگان از جمله مهمترین مصوبات نشست یادشده بود.
800 معلول تحت پوشش جامعه معلولان بافق قرار دارند و از کمک های غیر نقدی این نهاد بهره مند می شوند.
حدود60 درصد معلولیت ها در بافق، جسمی و حرکتی است و نابینایی، ناشنوایی، روحی روانی و ذهنی از دیگر معلولیت هاست.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.
7536/7541/ 2088 / 7543 /2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.