بنا بر مشاهدات خبرنگار ایرنا و گفتگو با برخی از اهالی، شهرک های قدس و یاسین و همچنین اطراف رودخانه خشک تفت، محل جولان سگهای ولگرد است.
این سگ ها که برخی از آنها جثه خیلی بزرگی دارند و بیشتر شبیه 'سگ شتر' هستند تا سگ، گاهی هم به صورت گروهی در تردد هستند!.
جولان تکی و گله ای سگ های ولگرد در برخی محلات شهر تفت، علاوه بر اینکه موجب ترس کودکان و ناامنی برای بانوان شده، آلودگی های محیطی زیادی را نیز برای ساکنان آن ایجاد کرده است.
یکی از بانوان ساکن در محله شهرک یاسین اظهار می داشت هر وقت از خانه خارج می شود با سگهای درشت هیکلی روبرو می شوم که در حال گشت زدن هستند.
به گفته وی، این معضل، شب روز هم ندارد، گاهی چند روز نیستند و گاهی چند روز پشت سر هم در کوچه در حال جولان می باشند ولی بیشتر در ساعات اول صبح و اوایل شب، افتابی می شوند.
شهروند دیگر تفتی و یکی از فعالان شبکه های اجتماعی هم مدعی بود: چندی قبل سگها را مشاهده کرده که به صورت گروهی در حال تردد در رودخانه خشک تفت در منطقه شهرک قدس بوده اند.
بطور حتم، معدوم کردن سگهای ولگرد با محدودیت هایی روبروست اما مردم و بویژه زنان و کودکان هم تقصیری ندارند که باید مدام مواظب باشند تا با این دسته از سگها روبرو نشوند. شنیده شده زنده گیری و معدوم سازی سگها به بخش خصوصی واگذار شده که البته برای مردم تفاوتی ندارد و آنها فقط رفع این معضل را خواستار هستند.
شهردار و شورای محترم شهر تفت باید به این قضیه ورود کنند و به هر نحوی که صلاح می دانند و قانون اجازه می دهد نسبت به زنده گیری، جمع آوری یا معدوم کردن این سگها اقدام کنند.
فرماندار محترم تفت هم که خود از اهالی این شهر هست باید بر این موضوع نظارت کند و پیگیر رفع این معضل باشد.
شهر تفت که در 20 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان واقع شده، شهری زیبا با طبیعتی دل انگیز است و روستاهای ییلاقی آن در ماههای های گرم سال، میزبان خیلی زیادی از مشتاقان طبیعت است.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.