به گزارش ایرنا، سیروس شفقی روز پنجشنبه در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان کرج که در فرمانداری برگزار شد، ایجاد مراکز بهداشتی در مناطق حاشیه نشین را ضروری دانست .
وی از شهرداری و اداره راه و شهرسازی کرج خواست در10 روز آینده تکلیف پروژه مرکز بهداشت خط 4 حصار کرج را مشخص کنند.
وی در این نشست بر تهیه طرح های بازآفرینی درشهرهای کمالشهر، محمدشهر، ماهدشت و گرمدره توسط شهرداران این مناطق تاکید کرد.
**احیای 2 هزارو 700 محله در کشور
فرماندار کرج در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بازآفرینی بافت های فرسوده در مناطق شهری تصریح کرد: طرح بازآفرینی شهری یکی از بزرگترین برنامه های دولت است که اگر همه دست به دست هم دهیم ، می توان تحول عمرانی بزرگی را در ستاد بازآفرینی در تاریخ رقم زد و افق ترسیم شده برای احیاء 2 هزار و 700 محله در بیش از 500 شهر را محقق کرد.
شفقی گفت: احیای بافت های فرسوده شهری منوط به همکاری تمام دست اندرکاران حوزه شهری و جدیت بیشتر در کار است.
وی افزود: طبق قانون برنامه ششم توسعه، هر دستگاه موظف است 30 درصد از اعتبارات شهری و سهم آورده خود را به اهداف طرح بازآفرینی شهری اختصاص دهد.
شفقی در ادامه با اشاره به حمایت های فرمانداری کرج از اجرای طرح های بازآفرینی شهری گفت: دستگاه ها اگر پروژه های مرتبط با طرح بازآفرینی شهری را به کمیته برنامه ریزی شهرستان ارایه دهند، برای مازاد آن تزریق مالی انجام خواهد شد.
** تاکید فرماندار کرج برمشارکت بخش خصوصی در احیای بافت های فرسوده
فرماندار کرج در ادامه با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی گفت: شهرداری ها و دیگر دستگاه های اجرایی باید زمینه مشارکت گسترده بخش خصوصی در احیای بافت های فرسوده را فراهم کنند.
کلانشهر کرج حدود یک هزار هکتار بافت فرسوده شهری دارد.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.