محمدعلی طالبی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تخریب دیروز(چهارشنبه) بخشی از خط انتقال آب توسط فرد یا افرادی از لحاظ حجمی بسیار بالا بود.
وی بیان کرد: به سرعت با اعزام گروه تعمیراتی، فعالیت برای تعمیر خط انتقالی از عصر دیروز تا سحرگاه پنجشنبه انجام و پس از آن، عملیات پمپاژ آب آغاز شد.
وی ادامه داد: برای تعمیر باید آب موجود در خط انتقال تخلیه شود، پر شدن مجدد خط انتقال، نیز نیازمند زمان است و تا ساعتی دیگر آب انتقالی وارد محدوده استان خواهد شد.
معاون استانداری یزد با قدردانی از توجه ویژه مردم به صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد: با توجه به افزایش مصرف در تابستان، آب انتقالی به استان پاسخگوی نیاز مردم نیست و از آب تعدادی از چاه های شهر استفاده می شود که در کیفیت آب تاثیر گذار است.
وی افزود: بر این اساس، بدون شک نخستین و مهمترین نتیجه صرفه جویی مصرب آب در تابستان افزایش کیفیت این ماده حیاتی در استان خواهد بود.
طالبی با یادآوری پیگیری های مستمر مسئولان استان در خصوص تامین امنیت خط لوله آب انتقالی در محدوده جغرافیایی اصفهان، تصریح کرد: گاهی مواقع شهروندان یزدی انتقادهایی در این مورد متوجه مسئولان استان می کنند.
وی در این ارتباط توضیح داد: در حالیکه با توجه به قوانین کشوری، دستگاه ها مختلف نمی توانند خارج از حوزه خود در تقسیمات جغرافیایی استان یا منطقه دیگری اقدامی انجام دهند.
وی افزود: با این حال همواره کمک هایی از استان یزد برای بهبود وضعیت کنونی خط لوله انتقال آب می شود.
با تخریب بخشی از خط انتقال آب زاینده رود به یزد در محدوده ورزنه استان اصفهان، برای دهمین بار در یک سال گذشته انتقال آب به یزد دیروز از مدار تولید خارج شد.
آب انتقالی به یزد تنها به شرب مردم اختصاص دارد.
با توجه به وجود عرصه های بیابانی، محدودیت منابع آب شیرین و افزایش جمعیت، آب موجود در استان تنها 40 درصد پاسخگوی نیاز مردم است ، بقیه آب شرب شهروندان باید از آب انتقالی تامین شود.
طرح تامین آب از خارج استان از منابع مختلف در دست بررسی و مطالعه است.
جمعیت استان برپایه سرشماری عمومی آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر است که 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند.
7532 / 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.